Monday, October 3, 2011

Memang,,,,hehhehe...

Yuhuuuuuuuuuuuuuuuu....baru la ada masa dan ketika yg tenang sikit utk diri sendiri...sambil layan lagu2 kat Lite FM ni...bagai2 kenangan...memori....yg terlintas...hirup kopi Pulang Dara si Anyah ni...wakakakkaka nama kopiiii punyer la seremmmmm...tapi it has a very gud taste....thanx Anyah...

Ada berbagai yg berlaku beberapa hari ni....memang Allah swt menduga kita dlm lingkungan kemampuan kita.Memang kesabaran dan kekuatan iman itu wajib ada.Memang bercakap...menulis tentang itu...mudah... memang melaksanakan kesabaran dan memantapkan iman itu sukar...tapi what choice did we got?Kadang tu nak menongkah arus...tak semudah yg disangka...juga tak boleh terburu2....

Beberapa hari ini memang banyak yg nak di catat di entry ini tapi memang banyak juga yg tak kan tertulis kerana ia memang tak boleh tertulis di sini kerana jiwa dan rasa yg tertulis tidak sama yg ada dlm jiwa aku makanya...ada perkara yg hanya diri kita sendiri yg wajar menyimpannya kerana tak tercerita...hehehhehhe.

Apa yg aku pelajari dlm beberapa hari ini...andai dilanda badai seketika...memang pertolongan hanya dimohon dari Allah swt sahaja...bukan dari manusia...kerana manusia hanya lah medium untuk menyalurkan pertolongan itu...digerakkan hati manusia itu dan manusia ini sama ada dibantu atau membantu...diuji manusia itu juga diri kita.Masing2 ada bahagian nya.Yang pasti kita sebagai manusia tak berhak menilai org lain.Kalau pun ada penilaian peribadi,simpanlah utk pengetahuan diri sendiri sahaja...kerana dikhuatiri penilaian itu bisa mengguris hati org lain lantaran tidak dapat menerima sebuah penilaian yg jujur kononnya....

Apapun...aku hepi bila Allah turunkan rezqi dlm pelbagai cara dan keadaan..Timokaseh pada Hasnawi dan wife nya yg sweet n luvly atas brekpes yg sodap di Teratak Umairah,Tg Malim pd Jumaat lalu..26 tahun kita tak jumpo...soreh2 ghopernyer org kampong kita wakakakkaka.....Nawi,classmate aku djh 4 kat SK Kem Terendak,Melaka. Timokaseh juga pada Bonda tercinta kerana sudi buatkan Paan pulut kuning sempena besdei Paan yg ke 8 Jumaat lalu (30 Sept).Timokaseh pada Abah,anyah, along naim,Chaca,Oli n Pea krn sudi meraikannya bersama...walaupun hanya pulut kuning dan keropok Ganu...meriah kan kita2 jer....hehe..
Timokaseh Suhaily Omar kerana memberi senyuman pada anak aku....Timokaseh Zaty n hubby,Sharil...atas budi baik komer...i lap u both n qayyum...timokaseh pada brader aku donia akhirat atas budi baik yg hanya Tuhan jer yg dapek balaih,bang. Apo yg aku tau dan apo yg aku mampu buek hanya lah doa dari aku yg daif ni pado kalian semoga Allah swt memberi kalian rezqi yg manjanggggg murah dari sumer segi juga hidup yg hepiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Aku pula bahagia wujudnya insan2 seperti kalian dlm idup aku.Semoga kita sumer diberkati...Aminnn...




No comments:

Post a Comment