Friday, October 28, 2011

RMAF INTAKE 19/94



Amacam...gambo....klasik tak....keh keh keh....this is the story....

Huhuhuhu.....hepi aku hari ni setelah mencari sekian lama...jumpa pun aku dgn grup RMAF INTAKE 19/94. Sebab nak sangat masuk asko...aku joint TUDM rekrut lepas kantoi intebiu kadet kali pertama di KB,Kelantan.Aku ingat lagik masa tu aku lepas koje kat KFC Klang...bila kluar intebiu TUDM...aku apply...biar pun cita2 aku nak jadi Pegawai Tentera...aku dah tak pedulik asal kan aku jadi asko...keh keh keh...semangat tak hengat masa tu...sebelum intebiu aku buat preparation...pagi petang berlari...keh keh keh kononnnn....intebiu kat Convent Kajang..pegi la aku sorang2 meredah Kajang yg tak pernah aku jejaki itu...
Aku berjaya dan dikehendaki melapor ke PLRU Ipoh...masa tu tahun 1994.

Tu dia...ladies seperti di atas...datang dgn rambut panjang dan manis2 gitu...wakakakka lepaih tu kena potongggggg uwaaaaaaaaaaaa...pendek giler wakakakakkakaka....muka yg putih melepak licin berseri jadi kopak adoyaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii bila diingat kembali....memang kelako giler...tapi masa tu tak kelako la...masa tu adoimakkkkkkkkkkkkk sengsara gak la....tapi berdiri atas semangat juang yg tinggi demi mengejar cita2 nak jadik asko...maka ku tempuh jugak la segalanya...

Aku kehilangan album yg tersimpan kenangan latihan di PLU Ipoh...saat ternampak foto2 ni di grup  menjerit aku sampai side roll...wakakkakakak....punya la suka tak terkata...ada la terselit 1 atau 2 gambo..(.mahap empunya gambo...aku share...)..kenangan training di PLU ni mana mungkin aku lupa dlm idup aku...sebab sebulan solid training bagai nak rak tu la yg memantapkan aku di cadet training....

Aku dapat panggilan ke cadet training lebih kurang sebulan semasa aku sedang training rekrut TUDM....bila Komandan panggil...aku ingat aku ada buat salah....adoyaiii...maklum la aku ni low profile...keh keh keh...rupanya aku diberitahu aku dpt training cadet di RMC Sg Besi...meskipun berat meninggalkan PLU...(sebab aku tak kiro...jadi pogawai ko apo ko...asalkan asko...)..atas nasihat Komandan...aku pun sotuju...dan aku dikecualikan dari training dan buek kojo2 cleaner la...kopi la...kek pojabat Komandan tu...tu belum aku kena ragging ngan staff JL sampai di kotuk eh kopalo aku ni...kato eh...sok jadi pogawai dah tak buleh nak kotuk kopalo....toghuk gak aku kono ragging siap  kono rondam kek dalam kolam...wakakkakakaka....adoyaiiii konangannnnn mana buleh dijual boli.....Masa tu jugak la...histeria melando kek pusat latihan tu....adoyaiii....soram sojuk aku sobab aku memang ponakut...wakakkakaka..tapi dlm ponakut aku tu la...alhamdulillah idak pulak aku kono.Dlm byk2 JL...aku ingat Kopral Kamal ngan Sarjan Wanita tu apo eh namo nyo lupo plak aku...Sudah nya masa aku dah pakai Lt M...masa aku serbis kat Labuan...aku jumpo Komandan n Sarjan Wanita tu...aku konalkan diri...waaaa...suko depa...waaa..those were the days lahhhh....

Aku paling rapat dengan Midah...(mano ekau Midahhhh)...yg lain pun rapat jugo...aku sayang semuo eh...
Kak Paidah..Kak Mar...Mek...Adik...Abang...Bonzer...Ramlah...Pantai Remis...keh keh keh...manja2 namo semuo...Roha...Yap...Monica...Kak Ramzilah....Ayu...Liza...Datin...Ekin...Kak Kin...Kak Nap... n...apologise...a few yg aku x igt nama tp aku igt rupa...yg lelaki...of course la..pakcik aku..pakcik Hamzah...pokcik (hubby nya Abang)...Anyie Jok...Shuhord...Meor...Kelikpok2 sorang tu (apa ke namo eh Hanif ke...gamaknyer..)...dlm skuadron HAWK buleh gak aku ingat yg lain...adoyaiii...proses penuaan sedang melanda aku daaaa....hehhehehe....

Dunio dah dikocik kan oleh FB...bersembang dah macam depan mato...adoyaiii....seronok rasa dapat jumpa balik dlm grup...Antara mereka memang banyak sgt kenangan bersama...maklumlah 6 bulan...aku yg sebulan ni pun cherised the moment with them...

Banyak kenangan yg masih terlipat kemas dlm memori aku....seronok kalau diimbas balik...mau berdekah pocah porut ketawo...wakakakkaka....Kenangan itu jugak lah yg membentuk idup aku...sikap aku...diri aku...semoga aku berkesempatan bertemu mereka satu hari nanti...insyaallah...

1 comment:

  1. Do you need Personal Loan?
    Business Cash Loan?
    Unsecured Loan
    Fast and Simple Loan?
    Quick Application Process?
    Approvals within 24-72 Hours?
    No Hidden Fees Loan?
    Funding in less than 1 Week?
    Get unsecured working capital?
    Contact Us Now:(greenlightcapitalcorporation@gmail.com)


    Application Form:
    =================
    Full Name:................
    Loan Amount Needed:.
    Purpose of loan:.......
    Loan Duration:..
    Gender:.............
    Marital status:....
    Location:..........
    Home Address:..
    City:............
    Country:......
    Phone:..........
    Mobile / Cell:....
    Occupation:......
    Monthly Income:....

    Contact Us Now:(greenlightcapitalcorporation@gmail.com)

    ReplyDelete