Monday, June 13, 2011

MAHARANI MUAR ohhhh LONTONG PARIT RAJA


Aku berpeluang singgah ke bandar Muar dalam perjalanan menuju Parit Raja,Batu Pahat baru2 ini. Johor ni selalu aku lalu lalang masa keroje asko dan Jusco dulu tapi tak ader chance nak exploring sambil menyinggah sana sini.

Aku pernah singgah makan mee bandung kat gerai pakcik Mej Liza masa attend kusus SD dulu....lain dari tu aku tak pasti apa ada kat Muar ni.So,my purpose singgah Muar adalah...nak makan mee bandung lagi.hehehe. Since Chenta Hati ku orang Johor...Tangkak,Johor....and we went to Batu Pahat to fetch kakak.She's spending her school break at Parit Raja.Her Arwah Mami's hometown.And its an opportunity for me when Chenta Hati asked me to follow him there.Me,Ayah n Aan pun started our journey to Batu Pahat.

Sampai kat Muar, we cruising Sungai Muar...wahhhh wahhhh....suka si Aan...







tengah kontrol kempiskan perut


boipren kenit aku ni memang mewarisi ke enseman aku nih


Aan suka bot polis tu cloreng biru

Masjid Sultan Ibrahim...ada kat kanan kiri tebing sungai tu

Lepas tu kita teruskan perjalanan ke Batu Pahat n overnite at Rest House batu Pahat.Murah dan selesa and memang koma sampai pagi. But before that,Ayah bwk kitorang makan kat gerai mee bandung.umakkkaiiii sodap gilo mee bandung ehhhh...soto dia pun perghhhh...wa sakap lu....aduss tringat2 aku kuah dia tu.

Esok pagi,Ayah bwk kitorang brekpes kat Parit Raja.Nama gerai tu Lontong Warisan Hj Salim.Sodapppppp nyo lontong nihhhhhhhhhhh....kalu ado kek Kajang mau gomok den makan tiap2 pagi.


kitorang pastu teruskan ke Kg sg Rambut...gitu ler gamaknya nama nya...bosa2 ghumah org kat sini...
banyak klapo sawit...mako ehhh banyak la gamaknya duit dema..hehehe...rezqi ye dak...

hhhmmmm....and thats all for this scool break...tak ada yg menarik beno tapi the lontong was awesomeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee....wil comin back...just to eat the lontong one fine day bebeh...




No comments:

Post a Comment