Thursday, June 16, 2011

CHOCOLATE CAKE KUKUS


Entah kenapa lately ni aku banyak lak keinginan pada FOOD...ahaaa....ni memang simptom2 untuk membesokan badan aku nih....anyway....COOKING makes me happy and enjoying the moment very much.
Well,today i keen to eat chocolate cake..heheh but i didnt know how to bake a cake n furthermore i got no oven to bake...but...while reading a recipe booklet kat TESCO...tetiba ternampak resepi KEK COKLAT KUKUS...ahaaa....what a coincidence n accident!!!!

So...tanpa berlengah aku pun meminta Centa Hati ku men sponsor beli the ingredients...hehhehe...and he willing to buy for me..tq bebeh...i list down the ingredients k...

BAHAN2...

Bahan A

1 cawan serbuk coklat
1 cawan susu cair
1 cawan susu pekat
1 cawan minyak masak/mentega/marjerin
1 cawan gula

Bahan B

3 biji telur

Bahan C

11/4 cawan tepun gandum
1 sudu teh baking powder
1 sudu teh soda bikarbonat

Bahan topping

1 bar cooking chocolate
fresh milk
1 sudu beso marjerin
gula secukup rasa

cara membuat:

Masak bahan A.kacau rata sehingga gula larut.ketepikan dan sejukkan.
Pukul bahan B hingga kembang.masukkan dalam bahan A dan kaup balikkan.
Ayak semua bahan C dan campurkan sedikit demi sedikit ke dalam bahan A.
Panaskan periuk kukus dan masukkan adunan ke dalam loyang dan apa lagi kukus ler...
Jangan lupa lapikkan dengan kertas kek.

untuk topping masak semua bahan2 didalam periuk dan double boiling sampai cair.
setelah kek masak bolehlah dicurahkan topping tadi ke atas kek.
aan dengan rakusnya melantak...

ceiiisszz Jan kata macam taik lembu yer....kalu dia rasa aku kompem lenjilat ibu jari kaki baby J ler jawabnyer...ekekkekekke





2 comments:

  1. hahaha...aku trpksa ckp cmtu la Sitah oii..kang "Baby J" tendang2 prut aku dia tingin kang,ko nk anto???yg aku tk tahan tu yg melelehhhhhhh tuuuu.....

    ReplyDelete
  2. wakakkakakka....kata2 ko tu bako smangat aku jan...kita bako...kita bako...tp aku pun tak sangka sedap beno kek aku yg first taim nih...huuuuu tak sangka beb....

    ReplyDelete