Thursday, June 23, 2011

Where's my ....happily ever after...anyway....???

Thru experience...my personal experience ler...bercinta lebih indah dari selepas ada ikatan perkahwinan yg sah dan halal.Why im telling u this....hhhmmm...masa bercinta...kelaku lebih terjaga...sopan...dan segala2 nya memang yg baik2 je ditunjuk....i believes ghamai yg pernah ada experience cenggini mungkin dgn org yg berbeza2 dan mungkin juga tak lalui lansung pengalaman ni dan berbahagia...hingga kini dan selamanya dengan si dia.Aku tak buka pekung di dada...jauh sekali menyelak kain sendiri....hehhehhe...im just being open as i can and its just a point of view yg aku lalui sendiri.Kalu tak percaya...cer kome terkenang sat saat2 percintaan kome yg pernah kome lalui doduli kini dan akan datang....haaa...cer kenang...cer..kenang....

Sewajibnya...apa saja perlakuan terutama yg baik2 la...semasa bercinta sebelum bernikah diteruskan sehingga selepas nikah dan sehingga selama kita bersama menempuh perkahwinan kita.Bergaduh ringan...berselisih pendapat sesekali atau selalu tu common ler kan...since we were two different people...kompem la ada different way of thinking and perception.But as long as both of us or one of us...boleh coupe to each other..then i believes sebuah perkahwinan itu akan menjadi momen indah dlm hidup kita.Sama ada sang suami atau sang isteri yg perlu mengalah ia penting diamati kerana pihak yg mengalah tak semestinya dia kalah dan pihak lagi satu jgn la amek kesempatan atas sikap mengalah org...NAHAS jadinya kalau asyik dok mengalah diamek kesempatan plak...ado yg kono pelangkong tak pon side kick paling hebat abad ini kang!!!!!perghhhh Ganas....ganas nya cintamu....kata lagu KRU....ekekkekekeke.

Sebuah perkahwinan ada matlamat dan tujuannya...pernikahan juga menghalalkan segalanya yang tidak halal dilakukan antara seorang lelaki dan wanita.Makanya segala yg baik2 perlakuan semasa bercinta tu panjangkan lah selepas nikah ataupun upgrade kasi lebih class lagi demi meniti hari2 yg bahagia dlm perkahwinan....kompem banyak yg boleh dikenang dan disenyum kan bersama sewaktu melalui hari2 tua kita bersama.Mungkin ada yg kata aku ni banyak sgt mikio ke depan benda yg poyo2...tapi so what?????bg aku kalau dipanjangkan umo ni...aku hanya mahu hari tua yg tak merempat...disayangi ramai..lebih2 lagi anak yg soleh dan suami yg mencintai....tapiiiiii andaikata Allah swt memberi sebaliknya...apa lah daya aku menghalangnya kerana Dia yg Maha Mengetahui apa yg terbaik untuk hambaNya....apa yg aku harapkan hanyalah hati yg kuat walaupun ketika tu badan dan teketor2 hehhehehehhe....

Dari aku kecik saaaaaaaaaaaaaaampai la skarang...aku percaya wujudnya ungkapan...happily ever after... walaupun aku belum rasa lagi ungkapan tu....Insyaallah...aku optimis...Allah swt akan bg aku pluang rasa ungkapan tu satu hari nanti sebab aku tau diri aku sapa dan aku paham walaupun idup aku ni memang kalau nak satu2 tu Allah swt bg aku laluan yg meranjau...sebab Dia tau aku kuat dan Dia suruh aku lalu sebab aku mampu....semoga aku terus positip...optimis....sobar....yg penting...muka legend...ati kuat...kalu kiut...sememeh jadik nyer....ekekkekekeke...

No comments:

Post a Comment