Thursday, November 17, 2011

Asam Pedas n Sambal Kupang Segamat

Masa Raya Haji hari tu...turn beraya kat Tangkak....but Daniel raya kat Sitiawan with opah n atuk...but what i wanna post here is not about Raya Haji tu...but its about the journey to Tangkak....

A day before raya tu kami gerak dari Kajang menelusuri jalan dalam...jalan lama....tak ikut hiway...n lucky....hiway jam...keh keh keh...alhamdulillah...banyak tempat yg disinggahi sebab aku tak familiar dgn Johor sangat so it was great....dari Kajang lalu Semenyih then to Seremban ada la lalu pekan2 kocik yg aku tak ingat....ado lalu Rembau...Gemas..but bila lalu Senawang berenti kojap ghaser nak terkucil...ado la mamat jual buah2 sogar ni haaa...mako ternampak lah aku akan sejenis buah yg menjadi peberet aku CIKU!!!!!Dah la manehhhh....sojuk lak tu....adoyaiii touching betuii...haaa 4 bijik aku bantai...pueh ati...keh keh keh....


Meneruskan perjalanan....kami lalu di Segamat....haaa poghut pun lapo....berbunyi2 gitu....nyinggah makan kat medan selera kat Segamat ni ha...ada asam pedas wehhhh ikan tenggiriiiiii....


Umakngaiiiii sodap ehhhh sampai ke telingo sonyum dennnn wakakkakaka....aku amek sambal kupang sikit....takut tak sodap ghupenyerrrrrrrrrrrrrrrrrrrr SODAPPPPPPPPPPPP wehhhhhh....


Lepas tu menyusur ke Tangkak....banyak kampung2 dan jalan2 yg aku tak pernah lalu...Insyaallah will coming back to Segamat just to makan asam pedas bila2 nanti...Bila sampai Tangkak apa lagikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk...keletihan la....org sampai Tangkak dari Kajang 2 jam je...yg kitorang berjam2 wakakakkakaka.......but...we cherished the moment....hehhehe.




No comments:

Post a Comment