Monday, September 23, 2013

Our Hero : Well done Adi,Sir!!!

Hero kenit aku menghitung hari berkobar2 nak p tengok Hari Terbuka ATM Sabtu n Ahad lepas.Bila dia nengok jer iklan kat TV...apa lagi...tanpa gagal tetiap hari ada jer pertanyaan dia yg membuatkan aku terpaksa refer kat skot aku Mej Shamsuri kat Bahagian Promosi nun ha...ater pepagi aku text nanyer kat dia...hehhehe tq,skot...sudi menjawab...

Dan...Sabtu lepas...parking keta kat LRT Sentul n kami dua beranak,me n Daniel pun pegi ler naik LRT ke Dataran Merdeka.Daniel tak sabo2 ghiso lambat katanya...hehehhe semangat anak aku...Turun je dari LRT, melangkah menuju Dataran Merdeka...dah terdengan riuhan suara2 mungkin dari org ramai juga speaker yg dok ada tu ler...entah kenapa...meremang bulu roma aku ni dari kaki membawak ke atas kepala....uikkkkkkssss aper ke kena nyer...ntah ler...hehhehhe.

Saat menunggu memang mencabor...adehhh macam tak biasa plak aku ekkk....dlm asko kan separuh serbis jer menunggu wakakakkakaka...dema kata la....dannnn....lalu lah ketibaan2 VVIP dgn tank...dan keta hitam masing2...beriring2 dgn bodyguards...tuuuu diaaa...udah ghaser tak selamat menor dah Malaysia ni ghaser nyer....hehhehhee...tak pa...show off force,gitu....

Tatkala perbarisan mula berjalan lalu....nahhh...satu demi satu kontinjen...membuatkan aku perghhhh...well, kawad dan aku memang tak dpt dipisahkan...keh keh keh....aku tepuk tangan kuat2 dan woooo...woooo.. maka ketika satu kontinjen berjalan lalu diumumkan sebagai Hero Lahad Datu diketuai Lt Kol Adi Ridzwan, gullpppp....tertelan ayo liur aku...Lt Kol Adi...my trainer...waaaaaaaaa....aku tepuk tangan kuat2.. ntah kenapa hati sebak saat teringat hero2 sekontinjen ini bertugas di Lahad Datu tgl kan famili dgn nyawa di hujung senjata...mengalir ayo mata aku ni...bangga dgn keberanian mereka dan lebih bangga kerana Lt Kol Adi,jurulatih aku masa kadet dulu...in charge perbarisan tu.Dgn sosok tubuh yg tinggi dan masih macam dulu2...bercamouflage wajah dan segak berloreng baru...perghhhh.......Well done, Sir!!!!


Lt Col Adi Ridzwan...one of my peberet trainer...ya,aku bukan lady  kadet peberet mana2 trainer.... merangkap tak fofular langsung macam Zaty,Awa,Fiha,Kak Lin, Dila,Kak Ct dan Ros...hehhehhee...
tapi itu bukan persoalannya....dgn green beret nya,tall dark n hensem...waaa....berkarisma gila.... ahaa...tunggu lak kalo beliau bagik "hell' wakakkakakakka memang gilerrr!!!!Tunggu lak "stand by bed" kah kah kah ader je habuk yg dijumpa nya....tercalit lah habuk tu ke wajah masing2...kah kah kah....those were the days...Aku suka dengo kelas nya...and admire how he treat us as his cadet ...even memang ghamai kadet yg jaki bila nampak trainer nan sorang ni...well skotttt....jgn dinafikan kerana manosia ini lah...kerana ilmu2 dari nya lah...kalau tak banyak yg komer dapat...sikit pun penerapannya dah sebati dalam jati diri kita.

Sir...terima kasih atas tunjuk ajar,halal kan tiap ilmu yg diberi...semoga Tuan sentiasa diberkati...dimurahkan rezqi bersama famili...Untuk isteri Tuan, Puan yg dihormati...semoga kuat semangat dan support jurulatih kesayangan kami ini dlm tiap tugas yg dipenuhi nya.Utk ank2 Tuan...hayati semangat ayah kalian dan berbangga dgn keberaniannya yg mungkin tidak ada pada ayah org lain...Adi Komando,Sir (nama manja utk Tuan kami duk panggil masa kadet dulu...hehehheheh)....Semoga terus maju dalam perkhidmatan dan selepas berkhidmat nanti.

Tabik springggg untuk tuan...sekarang baru dapat ekspress ucapan terima kasih dan berbangga kerana pernah dilatih Tuan...dolu2 tak berani ehehhhehehhehe....SELAMAT MAJU JAYA,SIR!!!!

6 comments:

  1. Hai lah yong Masitah...udah sampei LRT Sentul, idak terpikior ke nak lajak ke rumah teman...sepelaung jer tuhhh.

    Cayalah atas semangat keperwiraan kamu tu. Agi idup agi ngelaban!

    ReplyDelete
    Replies
    1. keh keh keh sohabat ku...ater hero kenit aku nan dumoks gebu nih tak sabor nak sampai ke Dataran Merdeka...sampe aku lupa semua nyer ekkekek...ater akan ku sampe juger ke ghomah komer satu hari nanti...insyaallah...hehheh

      Delete
  2. Saya sangat-sangat terharu diatas pujian Puan....terima kasih terhingga saya.

    ReplyDelete
  3. Thank you for your good compliment a.k.a great appreciation in writing towards my husband Lt.Col Adi Ridzwan Abdullah. It's not easy to be an army wife. Especially to a 'workholic' commando like him. But with GOD's will, we managed to be strong and faced all difficulties and consequence (obstacle training i guess?) to make sure he can serve the nation, along 25 years of marriage. Thank GOD, he's still with all of us and will always hold the Gagah Setia "hingga ke titisan darah terakhir". TQ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah...semoga Tuan dan Puan sentiasa diberkati dan dirahmati n alwiz hepi.Insyaallah.

      Delete