Thursday, September 12, 2013

Rezqi dari hati...

Usai Aidilfitri lalu...Tok Mak,mertua ku sudi bertandang ke rumah. Alhamdulillah, setelah 3 tahun Tok Mak tak ke rumah mak abah di Sitiawan, aku bawa Tok Mak berkunjung ke rumah besan nya...lama mereka tak jumpa banyak yg disembang dan di share kan...sempat juga bawa Tok Mak ke Marina tengok2 Lumut dan Manjung...hhehhehe tak ad yg spesel sgt kat Manjung Stewan nih....tapi yg best tengok Tok Mak mkn banyak bila mak masak juadah2 lunch n dinner...suka aku nengok....



Baru2 ni pula mak abah pula datang berkunjung ke rumah.Sempat 2 hari mak abah bermalam di rumah Oda Sarah.Selebihnya di rumah aku.Seronok dpt masak kan utk mak abah dan lagik seronok bila tgk mak abah nambah nasik...alhamdulillah...



Apa yg aku nak share kat sini bukan lah pasal makan atau menu yg aku hidang kan...aku nak share perasaan aku bila berpeluang melayan Tok Mak,Mak dan Abah...semua ni rezqi bg aku....dpt luangkan masa dgn mereka...dpt masakkan makanan utk mereka.Dpt join mkn sama2...dpt bawa mereka ke mana2.... alhamdulillah...

Aku dah 38 taun idup kat donia ni...aku pernah lalui mcm2 perkara dan situasi...banyak yg aku pelajari dan semua yg perit dan pahit tak mau aku ulangi dan kembali...Maka itu apa yg ada kini cukup aku hargai... aku redhai...Insyaallah panjang umur aku ni nanti...banyak impian aku juga masa yg aku nak beri dan nikmati dgn parent aku dan semua yg aku sayangi...


No comments:

Post a Comment