Tuesday, September 24, 2013

Take Five....

Semua dah diulit mimpi agaknya...Paan lak ke kiri kanan...mungkin tgh mimpi training bersilat...kah kah kah...bersemangat sungguh si Paan...terpilih buat persembahan utk Hari Sukan nanti.Anak dara aku kat asrama tu...dah tido ke agaknya....ke still gossiping the K-Pop star...doa yg baik2 dari mama untuk kamu selalu,anak ku....Amin...Andak n Yaya dah tak kedengaran lagi bercakap2....kompem lena dah tu...

Aku...hehhehe...masih belum settle kerja2 aku ni ha...udah ngalahkan Perdana Menteri lak ekkk...kah kah kah.. well...im the boss n im the kuli as well...bangun seawal 5-30 pagi...sampai saat ini belum tertutup mata melenakan mata....andai bertangguh adehhhhh...tak bolehhhh...kena kasik settle...ya...kerja mana pernah habis gitu...tapi kena kasik settle one by one within the period of time....perghhhhh dasatttt skippinggg ekkk.

Bertemankan lagu2 jiwang dan nostalgia di Lite n Ez...Kopi uncle shidee yg tersimpan di fridge td mcm terdengar2 je suruh diambil dan dinikmati....adehhhh...ya ampunnn...hari ni dah 3 mug termengalir melalui tenggorok tekak aku nih...hasilnya batuk berkahak makin menjadi2...makin menggila2 terkohok2 nya...sesak dada...sakit2 badan....hehhehe amek la minyak panas ijo Acik RO yg mujarab tu...selawat 3 kali haa kasik sapu...kat dada...kat belakang...kat sana kat sini...ater patutnya nak menidurkan diri kena la wewangi kan...ini...wakakakkakak bau minyak anginnnn...ngalah opah2 umoq 80 tahun pulak aku nih...Bonda kesayangan aku,Puan Siti Sawiyah tu kalo nak tido...tu dia...losen sana bedak sini...anggun berbaju kurung lagik....hehhehe Mak,Abah...rindu kat dema...mesti dah tido juga...tak pun abah tgh layan bola...dan mak mcm biasa pedap sampai tertido...kih kih kih...

Masih kasik settle saki baki kerja ku.Mana nak diupdate,di edit..di check...sesuatu yg aku suka...Ya... sesuatu yg aku teruja dan passion about it...banyak menor halangan nya...positively...ia satu situasi yg ajo aku erti sabar dan bertatih menuju kejayaan...tuuu diaa berkobar semangat...hehhehe...apa ada hal dgn pandangan senget...renungan sepi mereka dan ketidakminatan mereka utk ambil tahu apatah lagi memberi semangat....persetankan ajerr!!!(bukan mencarut ekkkkk...ni bahasa sastera hokkkaayyyy).Bak kata adik ku Kema...idup jangan harapkan orang...Ya dik...Ayong terus dan terus dan akan terus percaya dengan apa yg ayong buat ni tanpa harap sapa2.Dan kamu dan adik2 lain antara supporter terhebat ayong...TQVM!

Tika ini...sesuatu yg aku tak suka...berlegar2 di keliling,.,,,warghhhhh...tercabar emosi...tercalar perasaan... terganggu jiwa...terduga akal...dalam aku memprioritikan kesukaan aku...ternyata...jalannya tidak indah... ketidaksukaan itu lebih  menyerlah dan memaksa aku mendahulukan...tapi aku tau...aku usaha aku kuatkan hati...ya...mulut aku membebel...well giving lecture bukan perkara asing bg aku...itu memang kemahiran aku,whattttt.....wakakakkakaka....

Hidup ini sebenarnya mudah...dari banyak sudut...segalanya...tapi...prinsip hidup aku,dia,kamu,kita yg kadang mencipta sebuah keegoan mempertahankan...makanya...perit,pahit,ketidakindahan nya membunga dan berkembang...menjadi satu kebiasaan pulak akhirnya...

Kembalilah kepada Dia Yg Satu..Pencipta segala alam...hanya ALlah SWT dan Muhammad SAW...itu lah guidance nya utk meneruskan hidup selagi nyawa terhembus selagi otak berfungsi menggerakkan anggota2 tubuh....

Dah sepertiga malam...aku masih mematuk2...konon nak take 5...hahahha ni dah take 30 min dah wehhhh.
Semoga pagi cerah terjenguk indah...aminnn

No comments:

Post a Comment