Wednesday, June 15, 2011

KOTEOW BANDUNG CACAMARBA N SIRAP SOJUK BERAISSSSS

Cuaco sememangnyo banyak bona mempengaruhi dayo selero aku pado makanan....cuaco kek luo baghu lopaih ujan...mako nyo bodendang la poghut aku ni ha dongan lagu Hazama Cinta Teragung...memulo ehhh syahdu yo lelamo makin kuek la gondang ehh bodendang...mako paham bona la aku akan kohondak poghut aku nih...

Bukak poti aih...ado koteow...udang sotong ado sikit laie....ha.....mako nyo....

Aku namo kan KOTEOW CACAMARBA sobab ehh aku campak yo sumo kek dalam kuali...hehhehehhe.

BAHAN2 :

koteow
cili giling (cili kering, bwg beso, bwg putih)
udang
sotong
isi ayam/ayam cincang
telur
sos perisa (sos tiram,sos cili,sos tomato)
air/sup
minyak
togey
sawi
daun sop

CARA MEMASAK

Panas kan minyak dalam kuali
masukkan cili giling sampai naik minyak
masukkan sos perisa dan air/sup secukupnya
masukkan udang,sotong,isi ayam/ayam cincang
pecahkan telur
bubuh sawi togey daun sup
dah siap kalu buh la dalam mangkuk dan tabur bawang goreng...
haaaa siap untuk dibolasah...

hidangkan dengan sirap berais...haaa...bopoluh

No comments:

Post a Comment