Saturday, October 29, 2011

Jiwang yang Karat...



Ketika yg lain riuh nengok bola kat bawah...aku lebih selesa mengadap skrin comel ku ini...sambil mengemas barang2 supaya tak tertinggal esok...sambil meng update status di FB juga membalas komen2 yg ada...sambil aku melayan lagu2 lite n easy...aku tetiba merindui manusia2 yg aku sayang yang aku rasa makin jauh dari aku. Manusia2 yg pernah amat dekat di hati aku...entah kenapa...kebelakangan ini melenyapkan diri mereka dari aku...apa agaknya salah dan silap aku...hhhmmm....hanya mereka saja yang tahu...

Sahabat maya ku....dah beberapa hari tak aku dengar kabar dan berita...sakitkah?Ada masalah melandakah? Email aku tak dibalas seperti selalu...hhhmmm....mungkin seperti yang pernah diberitahu pada aku...andai lama menyepi...itu ertinya...penamat persahabatan....andai itu kiranya tak kudengar kabar kebelakangan ini...faham lah aku....dan aku hormati keputusan itu.Bagi aku....persahabatan ini tak ada penamatnya...manusia seperti ini sentiasa ada ruang dalam hidup aku.Cuma manusia seperti aku mungkin tak ada ruang dalam hidupnya.

Adik ku...manusia paling pernah memahami aku dan sebelum ini tak pernah menyakitkan hati aku...untuk pertama kalinya dalam hidup aku...terguris benar aku dengan sikap dan tutur kata nya. Sehinggakan berhadapan dengan nya membuatkan aku hilang kata-kata. Dengan apa yang masih terhutang,andai aku dinafikan hak bercakap pada nya...insyaallah...moga dimurahkan rezqi ku melunaskan semuanya yang berkaitan dengan nya.

Sahabat yang paling aku sayang.....aku ini mungkin sudah jadi sejarah pada dia...hehehhe....dia sedang diulit bahagia dan kesenangan....maka bersama aku bukan satu yang wajar buat dia sekarang...hhhmmm.... Makanya sesedih mana pun aku mendengar kabar tentangnya...aku akan sentiasa hepi untuknya... dan usah risau...aku tidak pernah mahu ganggu happiness yg sedang dia layari sekarang ini juga sampai bila2...but if she needs a shoulder to cry on....an ear to lend....insyaallah...aku akan selalu ada untuk dia... Biar dia makin jauh dari aku....makin aku tak kenal diri nya....semoga sentiasa dimurahkan rezqi dan bersyukur dengan apa yang dia ada sekarang ini...insyaallah...

Adoyaiiiii....jiwang tak hengat...wakakakakkak....well Masitah Md Arsat...this is life...semua yang ada dalam hidup kita ...yang bernyawa atau tidak datang dan menghilang....sekuat mana pun kita menahan dan menjaganya dengan baik....andai mahu pergi....pergilah juga.....

Mengenang...mengingati...merindui mereka2 ini...memang menitikkan ayor mata aku nih...kerana kasih sayang aku pada mereka bukan lah sesuatu yang murah....meskipun aku adalah manusia yang pemurah dengan kasih sayang.HHHmmm...dunia globalisasi tidak perlu kasih sayang lagi gamaknya.....keh keh keh...
Apapun....aku memberi bukan untuk menerima jauh sekali dibalas apa2....cuma aku harap aku sentiasa kuat dan bertenang dan tak melampau jiwang...ekekekkekekke.....

Kepada yang masih menyayangi...mangasihi diri aku yang tak sempurna mana ni...ucapan terima kasih memang banyak kat jalan raya....tapi....selagi aku mampu menghargainya akan aku lakukannya selagi hayat aku ada...insyaallah....




No comments:

Post a Comment