Friday, September 30, 2011

8 tahun yg indah...Daniel Farhan...hepi birthday...

8 tahun yg lalu.....

aku baru mengabiskan semangkuk mihun tomyam...burrppp kanyanggg....alhamdulillah....tiba2...ado darah kluar...masa aku buang ayo kecik....idak ler byk mana tp konpius ler sebab aku kan tgh preknen....mana dtg period nyer plak...hehhehe...ghopernyer itu tanda nak beghanak wehhh.....keh keh keh....naif giler...ater.. tak ghaser sakit lagi mana la aku tau... maka aku pun dikejar mengejarkan ke spital HUKM....tuuu dia.... masa tu mcm dah ghaser sengal2 ler...sakit belummmmmm....

Maka tatkala aku dibaringkan di katil wad EMERGENCY dtg la dokter kecik molek lagi ayu nan comey mengecek aku....dannnn tappppppzzzzz....ceiiisszzzz apo yg ekau jolok aku ni sampai saat ini skarang ni pun aku masih teghaso2 sakitnyer.....ooooo dipocahkan kotuban....mako tibo2 basah kain batik yg disuruh mak aku pakai tadi (aku tak gheti pakai kain batik daaaa)....aduhh lawak pulak aku ghaser....dan ditolak nya aku ke satu bilik di namo eh Labour Room....haaa...bukan bilik buruh daa....tuuu diaa...mcm2 bunyi dok ada...ayooomaaa....adoyaiiii.....sumer ada yg tak byk sikit mengganggu gugat tahap kemantapan mental aku nih....(ater...Kapten TD tuuu....mantap apa....ceiiisszzz banyak la mantap ko...wakkakakaka). Jap2 ad je yg cek peghut aku nih....sibuk duk repot bukaan2 amender ntah...ghoper nyer bukaan rahim yg tak bukak2....adoyaiii...dah mula sengal2 tapi tak sakit...ala2 ghaser sakit senggugut gitu....tetiba dipakaikan aku tali pinggang mender ntah yg ad bunyi dup...dup...dup...oooo tu bunyi jantung baby dlm peghot aku daaa...
Aku plak duk bangun duduk bangun duduk....sebb tak selesa...sedor2 aku dah ad kat dlm OT..uitt bila komer bwk aku nih...aku pengsan ghopernyer..keletihan....masa doktor tunjuk baby kluar dari perut ni pun aku separa sedar dek keletihan.....alhamdulillah pd pagi pukul 8 lebih gitu....30 September 2003 lahir lah sowang baby lelaki yg bulat lg bambam....spanjang dlm wad...alhamdulillah...disusu kan sekenyang2 nya...koje nyer membutaaa jer....timokaseh atas kerjasama yg amat baik itu,my son....dan kerjasama itu terjalin smoothly hingga kini....mama tak pernah merasa kamu menyusahkan idup mama...kedatangan kamu dlm idup mama adalah anugerah dan amanah indah dari  Tuhan utk mama....

Hari ini umur kamu genap 8 tahun.Maafkan mama andai banyak ketidaksempurnaan dlm idup kamu kerana kekurangan diri mama juga kelemahan mama.Tapi seboleh mungkin mama cuba bagi yg terbaik meski tak sempurna.Terima kasih kerana memahami mama...dlm tiap situasi yg mama hadapi.terima kasih kerana berusaha menenangkan mama saat mama kesedihan dan gusar...terima kasih atas senyuman kamu yg sentiasa menceriakan hari2 mama dan buat mama tak jadi nak maghah kamu tiap kali kamu berperangai merapu...hehhehe....sesuai dgn nama kamu Farhan...yg girang gembira...kamu memang selalu menggembirakan mama juga org lain.

Walaupun 8 tahun kita baru bersama...banyak situasi yg kita dah lalui kan....well done atas mantapnya kamu melalui saat2 yg melukakan kamu (ater...dah tentu kamu mewarisinya dari mama kan...wkakakakkaka)... syabas kerana tabah dan sabar kamu meniti hari2 kamu....Terima kasih kerana menjadi ank yg taat dan mendengar kata...meski ada kalanya kamu melahirkan pendapat dan suara kamu...percayalah....tak pernah mama mengenepikan jauh sekali memperlekeh kan apa yg kamu suarakan...

Mama tidak pinta usaha mama dibalas krn ini semua tanggungjawab mama...biar pun bersendirian...ingat mama kata dan nasihat selalu...walau Babah tak ada di sisi kamu seperti mana org lain ad babah,hormati dia kerana dia Babah kamu....walau tiada darah Ayah mengalir dalam tubuh kamu....ingat budi baik org menjaga dan memberi makan kita.....jaga tingkah laku kamu dan bersopan serta hormati org lain supaya andai mama tak ada nanti, ramai yg sudi menjaga kamu.Meskipun akan mama train kamu berdikari dan tidak menyusahkan org lain.Mama tahu keupayaan kamu...kelemahan kamu...kelebihan kamu...mama tidak demand kamu memenuhi impian mama...mama cuma mahu kamu jadi manusia beriman dan berguna.Jadi anak yg soleh,suami yg bertanggungjwb,ayah yg mengasihi ank2...andai dlm sebuah institusi yg kecil kamu berjaya,mama percaya kamu boleh membawa diri kamu dlm komuniti masyarakat yg lebih besar.Adoyaiii...mama dah berucap mcm wakil rakyat pulak haaa....

Kalau diikutkan hati...tak tertaip kenangan mama dgn kamu,sayang....banyak yg tak terluah dengan kata2 dan hanya kita berdua saja yg faham kan....Semoga Allah pjg kan umo mama melihat kamu berjaya... semoga Allah pjg kan umo kamu supaya kamu dapat berbakti kepada insan lain.Enjoy growing up together with mama k.....Maafkan mama andai terlepas pandang keperluan kamu...maafkan mama andai tak ad di sisi kamu satu masa dulu...maafkan mama andai pernah melukakan hati kamu maafkan mama atas segala ketaksempurnaan....Mama sayang kamu....sayang amat2....

MMMuuuahhhhhhh.....

No comments:

Post a Comment