Thursday, September 22, 2011

Spagheti poyo di hari yg sojuk2 taper

Aku ghaser gamaknyer Malaysia ni tak lama lagik turun salji kot...udah tiap hari...kelabu jer  awan pastu ujannnnn...pastu perut pun biasa la...memula main lagu Indie...."lebih tua dariku...harap sabar menunggu...- HUJAN "...tetiba rock kapak..."kuudihalaman rinduuuuuuuuuuuuuuuuu....-LEFTHANDED.."...haa...tatkala bertuko kepada...Pelesit Kotaaaaaaaa- SEARCH...haaa amek kau...dengan pantas nya ke dapur comey ku melihat apa yg ada utk di transform menjadi bahan makanan supaya mengenyangkan perut ku juga ank2 ku.... maka terrr masak la spagheti aku....poyo di cuaca sojukkk ni...adusss nak basuh tangan kat ayo paip pun menggeletor ajer ghasernyer...

SPAGHETI BERSOS TOMATO BERTOPPING DAGING

Bahan2 :

Spagheti (aku selalu pakai San Remo)
Perencah spaghetti Maggie (hehhee cepat dan sempoiii)
Bawang beso
daging cincang Ramly
Marina meat ball

Cara memasak :

Rebus spagheti (bubuh garam sikit kat dalam ayo rebusan)..dah empuk spagheti tu sila angkat dan toskan..basuh dgn ayo berlalu kalu tak dia melekat2.


Sambil tu kita prepare nak masak sos dia.Potong2 bawang beso.
Panaskan minyak dan tumis bawang beso.
Masukkan daging cincang.
kalau nak peda bubuh pes cili sikit.
Bancuhkan perencah spagheti dan masukkan dalam kuali.
Kacau sambil bubuh gula n garam secukup rasa.
Dah nak masak tu masukkan bebola daging (aku goreng dulu...potong keping2..)


meatball Marina...sedap wooooo

sos spagheti sedang ditumis...bauuuu dia ketika ituuu memang mengganggu gugat konsentstrasi paan mengulangkaji matematik wkakakakakkakakaka


Bila dah siap boleh le belasahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

cenggitu ler aku makan...owang lain cemaner aku tak tau..heheheh

spaghetti n sos nya

Tengok anak2 menambah uihhh sedap beno ler gamaknyer yer....ater masakan IBU memang tak ada tolok bandingnya gitu....tambahan ibu macam aku nih...wakakakakakkaak.....Aku lak sambil menikmati spagheti poyo ni aku bancuh la milo campoq kopi segera pastu buh creamer sikit n buh ais...tuuuuu dia....kalah menu Secret Recipe tu.....ekkekekekkeke....




No comments:

Post a Comment