Saturday, September 10, 2011

Journey to ghumah Jan..

Uwaargghhhhhhhhhhhhh....patut semalam sebelum tido aku post satu entry taaaaaaaaaaaaaaapi di sebabkan lewat gila taper aku sampai kat Kajang dari beraya di rumah Jan....tuuuuuuuuuuu dia jem tahap cipan...aku cilok sana jem cilok sini jem...kalu ada roti dah tinggi bertingkat aku sapu jem....sudahnya aku switch jalan sana sini...lerr....ghopenyer ad jalan alternatif yg smooth jer traffic flow....hehehhe kengkadang tak rugi sesat barat kat KL ni sebab dari situ kita dapat knowledge....hehehhe maklum la idup aku ni knowledge datang dari sesuatu situasi yg susah pasal tu aku ingat...belum ada knowledge datang bergolek2 depan mata aku lagik....sama ada aku kena carik atau bersusah payah baru dapat....hehhehhe...

Pagi ni...amek kau....pukui 10 pagi baghu aku sedo...memang letih giler aku ngadap jam malam tadi.Dari rumah Jan pukui 9.30 malam...sampai umah nak dekat pukui 12 malam...keh keh keh....bepusing2 anak mata aku bwk keto...akibatnya....haaa pukui 10 pagi ni baghu aku tupppp bukak mata...ank2 aku "....ma,aan lapo...." ish ish ish...kesian komer...maka dengan mantap nya...NASI LEMAK telah terlintas di depan mata aku....

Dah lama tak masak nasik lemak.Dari bulan poser ari tu...dah habeh poser...carik nasik lemak sedap kat Kajang ni memang takder le yg mencapai standard aku ni....memang nasi lemak aku gak sedap... hehehhe...nak ninggi diri yg rendah ni tak juga...tapi memang betui nyer....kalu tak cayer tengok ank2 aku makan...keh keh keh menjilat jari gitu...So...tadi aku masak nasi lemak dengan sambal bilis n sambal sotong kering...rebus telo...timun takda plak....hhmmm...takpa....buat teh o satu jag....pastu hidang ataih meja..n belasahhhhhhhhhhhhhhh....tak bersuara sepatah pun dema,dah habeh licin pinggan"uuuuu...maaa....sedapnya maaaa......"  n what more can i say....TQ je le....hehhehehhe...

Ha....semalam memang happening....after fetch Paan from school...siap2 dan ke rumah Awa di jalan U thant...perghh Awa buat open haus....yuhuuuu Zaty n Qayyum...n Kak Lin n anak2 pun ada...windunyer kat komer....Awa terutamanya.....aku peluk dia sebab windu....mana la tau di masa depan umo kita ni bukan panjang sangat..hehehhe..Makanan...perghhh sedap...dengan lomang nya...rendang daging nya (rendang tok kot)...lontongnya....mee kari nya....ayam cili apinya....semua aku blasah....tak hengat...wakakkakakaka... Makan n sembang2...hepi  n kagum pada Kak Lin yg still survive n strong dlm servis dlm masa sama handling life n family...Caya la Kak Lin.... Zaty plak hepi dgn Qayyum...huuuwaaa...dan pandai sembang mamat kenit tu...makin bulat mata dia....comey...n Awa...u were alwiz beautiful dari dulu dan selamanya....maintain je body ko ye...semoga ko n Amin hepi selalu dgn ank2 juga.

Settle makan2 kat ghumah Awa...bermula la konboi bergerak ke rumah jan kat Damansara Damai.Tunggu Suhaily n Pidah kat Mc D MRR2 Kepong...wehhhh windu giler kat komer....belas tahun tak jumpa...
Bila jumpaaaaaaaaaaaa...umakngaiiiiii Pidahhhhhhhhhhhhhhhhh jelitanya koooooooooooooooooooo....Suuuu ko tetap gebusss...keh keh...dan kitorang pun move ke DD utk tgu Ita plak....ni sowang lagi ni lepaih skolah aku tak pernah jumpa....tunggu punya tunggu punya tunggu...apadaaaaa brapa lama mau tunggu Ita uitttttttttttttttttttttttttttttttttt akhirnya sampai jugak Ita kat tempat RV kitorang....Itaaaaaaaaaaa.....hang dok kughuih mcm dulu gakkkk....n kidz ko meeeeeeemang sweet n peramah....lepaih sesi peluk2 sakan kitorang pon berkonboi bergerak menuju ke ghomah Jan....

Sampai je ke ghomah Jan...tu dia sesi ngalah sesi Jejak Kasih gitu...wakakakkakakak....apa lagikkkkkkkkkkkkk makan laaa...Jan...mee ko sedap....n roti jala pun...sodappp....dan yg kutunggu2 bread  pudding kuah lebih...(bukan makan ngan kari...Suuuuuuuuu) tq jan sudi buatkan aku puding yg marvellous lagi mmmmmmmamameahhhhh.....ikut kan ati nak tapau...makan sikit2 sampai habis...tapi biasala...aku kan malu2 taper.....wakakakakkak....sambil nyembang..gosip campoq kutuk mengutuk...Zaireen pun sampai dgn Grace.....waaaa...best....best broooo...dah ghamai2 ngan kids....tuuuu dia riuh....

aku kalu makan...dlm keadaan bersilangkata pun buleh...hehheh..

waaa.....santekkkkk tauu....

kuih dan muih berbagai hidangan..makan la makn jangan la segannn

gambo peberet aku...

pidahhh ko memang ayuuuu...

Ahhhaaaa...ni lah antara foto2 kenangan kita...sowi Jan...aku copy dari wall ko...hehehhehe...akan ku simpan kenangan kita nih...ish ish jiwang la aku....sahabat ku sumer...semoga persahabtan ini berkekalan..sungguhpun kita dah lama tak jumpa...pastinya sikap dan cara kita ada yg dah berubah kerana mungkin rutin hidup kita yg kita lalui...tapi yg pasti...andai kita hormat menghormati dan menerima sahabat kita seadanya...insyaallah...persahabatan ini akan berkekalan sampai bila2.Alamakkkk...meleleh plak aku....hehhehe....

Wokay lah...andai ada rezqi dan panjang umo aku nak kita sumer gathering kat umah aku plak.....tungguuuu. Begitulah semalam yang indah dan aku enjoyyyyy makan dan jumpa org2 yg aku rindu dan sayang.....

P/s : Pidah kata dia suka baca blog aku...hehhee timokaseh Pidah...disamping ko kata aku kecik keh keh keh...aku nak blanjer ko ngeteh nanti....wakakakkakakaka aku kecikkkk yeeeehaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!



3 comments:

  1. Thanx sgt2 kt kome sbb sudi pnjat ghomah aku.mkn le kome seadanye.lama beno tak jumpe.mmg terasa iras2 jejak kasih.kne plk laki aku bg jln.dia hgkut asko2 aku get out from the house.kalo deme ada susu utk Jacklynne,mmg aku soh deme hgkut Jacklynne skali..hahaha.weiii Sitah,aku pun suka baca blog ko tau.tak pnh miss..

    ReplyDelete
  2. aq bru nk jengok blog ko yg jiwang karan nih tp baguih gak drp suka2 mana tau esk2 bakal jd penulis skrip dramaa kew..meletop beb..jgn lupa kitaorag jew..ate bila mike nk buat opn house nyer...nk mrase masakan ko yg mabeles gitew..hehehe

    ReplyDelete
  3. timokaseh ya amat sahabat2 ku...ater blog poyo ni amender la sangatttt beb....hehhee

    ReplyDelete