Thursday, September 29, 2011

Pelita di pagi buta...

Punya la pedih mata aku ni menahan mengantuk ya amat...tapi agak aku nak lena ja....si Paan merengek...siap meracau bercakap amender ntah....adoyaiii....hari ni dah hari keempat tak pi skolah ni...maka aku mengambil keputusan utk tak tido di sebabkan jam pun dah pukui 3 pagi....pukui tigaaaaa paaaaagi....bak kata lagu P Ramlee...keh keh keh....gamak kalu aku tido ni memang terbabas naik bas la jawabnya sumer org....dgn ayahnya lambat pi koje si kakak kompem tak mo skolah kalu dah hantaq lewat...adoyaiiiiii....


Hari ni dah mula bulan baru...habih dah Syawal yg mulia...entah ada pluang ka tidak meraikannya tahun depan....moga masih ada kesempatan...insyaallah.....Sambil mata sat2 duk perati Paan tido....nafas dia duk turun naik laju...memang tak selesa lansung...badan makin panas....aku duk control temperature dia dari tadi lagi.Si Ayah memang dah koma...balik lambat amat tadi...gitulah cari rezqi...keje dgn org...memang diperahnya betui2...yg penting dia bayo gaji....kalu tak bayo kasi caras you punya bos tu,bebeh... wakakakkakaak... si Kakak...awai td dah tido...dalam duk dia berlumba batuk dgn Paan...aku bg sesudu beso madu diperah limau haaa terus senyap tak batuk lansung ekekkekekke.....adoyaiii bila sorang tak sihat yg sorang lagi menagih perhatian sampai ke tahap aku ghaser nak sumbat2 je ubat kat depa...wakkakakakkaka...ingat seronok ka sakit ni....adoyaiii ank oittttt.....tuan punya badan tu dah naik lembik dah yg menjaga org sakit tu pun silap haribulan collapse....kamu yg sihat tubuh bdn ni awat nya yg buat2 sakit gak....adusssss stress mama derrrr!!!!


Pagi buta yg sunyi ni memang menenangkan...sunyi....sambil layan lagu2 karat kat Lite FM...perghhh banyak la plak citer2 lama lagi poyo yg terlintas dan melintasss.....skreettttttt....eksiden daaaaa.....hehhehehehe. Ooooooceaannnnn deeeeppp.....adusss membuai2 perut ku betuiiii.....keh keh keh....apo nak ku telan pepagi buta ni...kang aku masak kang membersin plak dema tgh tido ni....makanya susu segelas je ler...pagi sok p kedai depan beli nasi kerabu....blasahhhhh!!!!!


Kang pagi jap lagi...anto si Kakak school...brekpes dgn Paan...sambil mendobi sambil tu ler aku kena rehatkan badan aku nih...kang aku lak sakit saper la plak nak jaga aku...makanya Ya Allah...Kau yg Maha Mengasihi hambaMu ini...sihat kan lah badan aku ni demi menjaga kebajikan dan kesejahteraan famili ku dan manosia kesayangan sekelilingku...Insyaallah...selagi hayat dikandung badan moga kudrat,akal, hati dan perasaan sihat tubuh badan dapat membantu insan yg memerlukan....itu impian aku sebelum aku mati... aku nak berbuat baik dan menghabiskan masa dgn org2 yg aku sayang.Biar pun mereka mungkin melupakan aku dan meletakkan aku entah di tangga ke berapa dlm hidup mereka atau mungkin juga aku ini entah siapa dlm hidup mereka....tak mengapa lah...itu hak mereka...tapi bagi aku....hidup ni tak lama dan hidup ni pusingan roda....hehhehhe....


Aku suka lagu ni....ianya relevan dgn idup aku...diri aku....layannnnnn.....






No comments:

Post a Comment