Tuesday, September 6, 2011

HARI RAYA 2011



Fuiyoooo....setelah seminggu baru lah aku berkesempatan kembali mengabadikan coretan di entry ini.Nak kata bz beno idak juga....tapi kesan2 lemang dan rendang masih berleluasa gamaknya.

Raya tahun ini pelbagai perasaan berbaur...tapi aku pastikan endingnya HEPI untuk aku sebab aku berhak utk hepi beraya hehehhehe....so apa saja perasaan yg dtg menjenguk terutamanya tatkala simptom2 kesedihan nak menyapa hari tersebut akan dengan pantasnya aku secure....perghhhhh....dasatttt....aku mahu coretkan kenangan raya tahun ini....

AHAD 28 Aug 2011

Lepas Subuh bergerak balik ke Sitiawan....dengan konpiden....sebab apa kata konpiden...konpiden pay Chenta Hati dah cash...tapi ghopernyer belum cash wakakkakka...apa lagik isi minyak guna duit singgit2 yg keras lagi wangi yg baru dituko utk duit raya dlm sampul duit raya....huhuhu sungguh kelako...tapi takper...journey to Sitiawan had smoothly enjoyed by all of us....sambil Sang Chenta Hati menganyam ketupat dlm keto aku la yg mendrebingkan keta safely arrived depan pintu ghomah mak abah.

hasil kerjatangan Chenta Hati ku...sepanjang perjalanan ke Stiawan
Seronok dpt berbuka poser dgn mak abah n anyah n kids...malam lepas buka baghu la sampey Wan n family laaaaghi la meriah dgn sore bebudak tak ketinggalan Epet n Farid dah ad ket ghumah.

ISNIN 29 AUG 2011

Tertanya dan meneka2 sama ada Selasa atau Rabu akan beraya....sambil mengisi beras dlm kelonsong ketupat....akhirnya kompem Selasa haghi ghayer....yaaaaaaahoooooooooooooooo....


sesi mengisi beras ke dalam kelonsong ketupat


RABU 30 Aug 2011

Allahuakbar Allahu akbar Allahuaakbar....indah sungguh takbir kedengaran kat telinga aku ni...alhamdulillah aku masih berpeluang beraya bersama suami n ank2 serta mak abah dan adik2 serta ank2 sedara yg aku cintai.Tahun ni tak berpeluang nak snap gambo n posing2...kamera ghosak daaa....terpaksa la menempel kat kamera epet....

sesatunya gambo raya kat depan umah mak lepaih dema balik semayang ghayer
Habis semayang ghayo...sesi bermaafan memang touching n emotional la...tapi bila turn Wan salam ngan Lin adoyaiiiii....wakakkakakaka poyo betuiii...tengah touching giler jiwang tetiba gelak beso.....wakakkakaka...
Lepaih tu move to Tapah ke rumah godang Opah Limah Kabut....tuuuuuuuu dia...sampai je aku terus amek port sebab makanannnnnnnnnnnnnnnnn ummakkkngaiiii...tak tahan aku....

tuu dia bila dah berkumpul...ni pun setengah je ni....kalu la sumer ada....perghhhh
Habeh sesi merehatkan diri melolapkan mato...p ghumah Lin plak kat Mambang di Awan...di sana...sambal goreng jawa menunggu...huhuhu...apa lagikkk blasahhhh....lepaih tu dah tak laghat maka bergerak balik ke Stewan...Malam tu punya la lotih...koma sumer sampai pagi....hehhehe

RABU 31 Aug 2011..

Dalam lotih n kekenyangan menyambut ghayo...lupo hari Merdeka...kalu negara tak Merdeka camano nak jalan ghayo...haa....alhamdulillah...merdeka rayo....

Aku ke ghumah Zaty di Manjung dan Zaty membalas kunjungan rayo....tq bebeh...sudi beghayo ke ghumah aku ngan Ain n Qayyum...silo datang laie....

Potang sikit Makmok n d gang datang...tu dia...sambil membako2 bergosip bercerito....riuh suasana tak terasa akhirnya masing2 mengexcuse kan diri atas urusan masing2....perghhh ponat ghayo...tapi hepi...hehehhe...

KHAMIS 1 Sept 2011

Bergerak balik ke Kajang...tak dapat meneruskan ke Tangkak di sebabkan masalah kerosakan kereta....alhamdulillah dapat counter tapi agak terkilan tak sempat ke Tangkak taaapi....dema turun ke Behrang esok paginya kerana Sabtu nanti kenduri kawen Acik Mad. Makanya....meneyelesaikan rawatan kereta dan dobi sikit baju sebab banyak baju lawo2 tak basuh lagik hehehhe...

JUMAAT 2 Sept 2011

Lepas semayang Jumaat dalam potang sikit move to Behrang...since Acik Mad had provide us a room to accomodate.Alhamdulillah....hepi ank2 aku...maklumla laaaaaaaaaama dema tak tido hotel...wakakkaka...dan aku apa lagikkk malam tu memang koma mengqadha tdo yg tak cukup dah banyak ari...

SABTU 3 Sept 2011

Wedding Acik Mad n Acik Liza at Behrang Stesen....sama lawo sama padan...alhamdulillah...semuanya berjalan lancar di samping makanan yg sedap....perghhh....

AHAD 4 Sept 2011

Pepagi kidz bangun amboiiii...mementang nak p Open Haus Tun Dr Mahathir...punyala semangat...keh keh keh....sampai je kat Mines...ceisszz nak p open haus kena bayo parking lak RM6.50 tu...tak pa demi ank2 nak experience...layan je....lepaih tu kena beratur...umakngaiiiiiii panjang nyer Tuhan je la tau....tapi demi semangat dan berkat kesabaran...shuttle pun sampai dan tuuuuuuuuuu dia besonyer ghomahhhh.....nak makan plak satu hal berebut2...udah ghaser macam sesi menyedekah kan makanan lak...wakakkak tapi makan sedap2....perghhh berbaloi la baris  ekekkekekek.....tapi ksian ank2 aku tak berkesempatan nak salam Tun....dah la baris panjang amat...Tun plak makin weak...kena rehat...tapi takpa...the kidz got the experience...n in future sila p sendirik....

Dari Mines rumah Tun Mahathir we went to ghumah Acu Man kat IPD PJ...haaa....tu dia...Acik Maria masak...sedap giler....apa lagi...blasahhhh....

Lepaih tu berziarah ke rumah Cik Jam...lama tak jumper Darling aku nih...alhamdulillah dpt aku beraya ke rumah nya...seorang sahabat yg amat baik dan sentiasa ada waktu susah dan senang.

Cadangnya nak beraya lagik tapi Chenta Hati ku dah pewai...anak2 lak duk energetic lagik minta nyinggah ke Muzium Negara in the way back...ikut kan ajer ler...




 

Paan memang suko bona ngan muzium...dah p banyak kali pun nak p lagik...haaa..layan kan aje la...yg Kakak nya tak pernah mai...lepaih tu...menuju balik ke ghomah....punyo la lotih...

Begitu la seminggu berayo....ado gak insiden yg sedih tapi kegembiraan mengatasi kesedihan...alhamdulillah...raya kali ini amat sederhana dan bajet dikawal wakakakkaka...but yg penting kidz pun hepi...n im njoying my raya very much...alhamdulillah....

















No comments:

Post a Comment