Thursday, March 3, 2011

DONUT.....campak2...

hari ni aku buat donut...UNTUK PERTAMA KALI NYA!!!!!perghhhhh sungguh bangga sebab tekstur nya yg lembut...gebu...dan rasanya yg sedap...wakakakkka even rupa nya tak berapa jelita...tapi yg penting sedap... ni resepi dari mak aku yg mantap ler sapa lagik...Puan Soyah...hehhe mekaseh mak...resepi mantoppp...di tambah ayor tangan ayong kot...uisshhhh riak sungguh!!!

Donut ala Mak Soyah

Tepung gandum
majerin/butter
susu pekat manis/susu fresh/susu tepung
garam sikit
yis mauripan rendam kasi kembang

cara2 membuat..

gaul rata semua bahan di atas secukup rasa sampai jadi doh
biar kan 20 min dan buat la bentuk2 yg diinginkan..
biarkan kembang jap
panaskan minyak
goreng lah donut2 sehingga kekuning2 an
bukan sehingga kehitaman...hehehe

selalunya di tabur gula halus..tapi anak2 aku makan dgn coklat Hershey's n aku cecah ngan sambal tumih...
jadi ikut selera masing2 lah...nak buh topping apa skali pon...


apa yg penting donut aku tak keghaih macam batu!!!!!!

1 comment: