Wednesday, March 13, 2013

Dia seorang sahabat..

Setelah sekian lama tak jumper sahabat nan sorang ni....dgn izin Nya juga setelah hampir 3 tahun...berjumper jugak kami di port lepak kami semula...Ciken Chop Bonda Cafe menjadi saksi pertemuan semula kami...(ceeeeeeeeeeeeeeeewahhhh banyakkk lakkkk songelll)....dgn black pepper sauce nyer...adehhh rindu nya aku nak mkn ciken cop ni...tapik rindu lagik aku pada ko brooooo...n kak lela....lama giler tak jumper...ko tetap maintainnnn kak lela laaaaaagikkk...paling ketara keceriaan amat terserlah di wajah komer...tenang dan macam dodulu gak la...

bila jumper komer...memang tak sedor masa begitu mencemburui kita perghhhhhhhh touchinggg.... maklummmm 3 taun punyer citer bro...cemaner nak compact dlm 3 jam gitu....tu belum adik melah kita ader... kalo dia ader....aiiiiyyyy lamer la lagik jawap nyer...nasep anak2 dah ngantuk tahap taper...terpaksa la mendahului keperluan keselesaan tido anak2 ye dak...

Alhamdulillah...dengan izin Allah swt...dimudahkan jalan aku pada satu perkara yg sekian lama aku tangguh. Aku notice fizikal n mental aku not in a good health...aku igt kan ia adalah signing of ages...keh keh keh...tapikk aku rasa aku tak la tua sangat kaaaaaaaannnnn...huhuhuhu....tapi paling ketara lutut sakittttttttt giler...ngalah kan orang tua...kadang solat pun duduk...pagi tak buleh bangun...bwk keta tekan pedal tuuu dia traumatizeddddd bak kata Harith Iskander dlm lawak ke derrr...emotionally punnn selalu stress n could not bear any matters yg bagi aku tak boleh terima...

Perkara yg dipermudahkan itu adalah akhirnya aku sedar...aku tak ada sakit2 medically lah...after being advised by bro lan n kak lela...finally berjaya juga berjumpa ustaz di Taman Melor sana..dari last year lagi menangguh nak jumper ustaz ni ustaz tu..tapi ada jer halangan nya...tuuu diaa..bila jumper org baik...mcm bro n kak lela...makanya perkara2 baik juga berlaku...alhamdulillah...aura positipppppp...

Setelah merujuk pd ustaz...katanya ada gangguan pada diri aku..dibacanya ayat2 suci Al Quran....Mula nya hati cuak juger bila mana pernah aku tgk kat TV depa terjerit2 kena picit ibu jari kaki kan...tapi aku tawakkal...ini sebahagian usaha aku utk baiki diri dan ubati jiwa...

Dengan izin Nya...mlm tu kesengsaraan lutut yg aku tanggung dah tak rasa...mula nya tak perasan juga...tapi sakit blakang punggung dan pinggang pun tak ada...termenung kejap...apa yg dah berlaku selama ni agak nya pd bahagian2 badan aku tu yek...lantas teringat pd citer2 jin2 yg duduk kat sendi2 kita... astaghafirullahhalazim... .aku tak mo pikir lagi lah...aku bersyukur Allah bagi aku sakit dan Allah bagi aku sembuh...

ustaz juga kata ada gangguan pada rumah yg kami diami....entah lah...risau juga tapi tawakkal...in shaa allah...usaha doa tawakkal...membuahkan kejayaan dan kegembiraan...

aku tak impikan duit membukit menggunung...harta melimpah ruah...rumah godang...kereta besar dan mewah...aku cuma nak...aku sehat...family semua sehat kwn2 sehat sedikit harta dan wang ringgit utk diri sendiri punyer keperluan dan keupayaan utk bersedekah dan beramal jariah...punya sahabat2 yg baik...

Bro Lan...ko memang selalu ada saat aku perlukan sahabat...terima kaseh banyak kerana jadik sahabat aku dulu sekarang dan akan datang...doa aku moga ko n kak Lela...hepi ever after...murah rezqi selalu... biar tak selalu jumper...biar tak selalu berhubung...silaturrahim tetap diikat kemas...Alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment