Monday, March 2, 2015

Hepi ARMY DAY...- 82 years

Semalam 1 Mac 2015....Hari Ulangtahun Tentera Darat yang ke 82....
Well..not in service anymore....yet alwiz in service at heart....perghhhh semangat tak hengatttt....
Apa taknya...attitude and discipline stilllll.....masihhhh macam army...jalan pun kengkadang macam kawad jer lenggang nya ha....wakakkakakkaka

Ramai kawan2 masih dalam service...ramai yang dah di posisi penting negara....kira kalo perang dema ni la yang terkedepan dulu....alhamdulillah...karier mereka berkembang dan maju...jauh aku memerhati mereka...di sudut hati rasa bangga...mungkin satu ketika dulu rapat berbual bergurau senda...kini jumpa depan2 pun buat tak kenal...tak mengaperr...as long as theh achieved...alhamdulillah aku pun happy...

Ada juga yang dah title bersara dalam kurungan kat hujung nama yang seangkatan dengan aku....ramai yang dah settle down dan berjaya di dunia awam...alhamdulillah....



#throwback jaman2 asko aku dulu...kalo tarikh 1 Mac ni...a month before aku dah terjerit2 kat padang kawad tu...sama ada jadi Ketua Kontinjen...atau Adjutant Parade....fuhhh...pueh ati dapat keluarkan kelunakan suara aku ni woooooo.....wakakkakakaka....muka memang patut kena sapu Qu Puteh patutnya....naseb jaman tu belum ada Qu Puteh kah kah kah....10 tahun aku service rasanya 2 tahun terakhir aku tak joint kawad 1 Mac ni...
Semua tu tinggal kenangan...sweet memories....yang aku suka simpan dan ingat...

Semoga Tentera Darat terus siap siaga dan mara ke hadapan...jangan gentar terus gempur!!
Ya...dalam service memang banyak hanky panky atasan dan bawahan...let them be...but komer kengkawan...please...hormat uniform yang tersarung...hormat dan hargai pangkat yang tersemat... paku2 atas bahu tu bukan suka2...bukan hiasan...tu tanggungjawab...

Kalau pun mungkin terjatuh moral...please!!!bangun balik....serve the nation dengan sepenuh hati... dan kalau dah tak ada hati lansung dalam service...berundur lah dengan terhormat...insyaallah bumi Allah ni luas...sementelah pula rezqi Allah yang bagi...selagi ada usaha doa dan tawakkal kat luar ni banyak rezqi komer...

Panjang umur ada rezeqi...semoga komer masih ingat aku lagi...semoga pangkat dan jawatan tak mengaburi komer dari mengenal aku...skot komer yang not a somebody ni....

No comments:

Post a Comment