Friday, January 28, 2011

Nyanyian dari hatinya...

Petang semalam...buah ati aku yg ensem lagi kenit...Daniel Farhan nyanyi lagu nih kat aku... "Ibu...ibu....engkaulah ratu hatiku....bila...bla...bla..." ntah amender la bait butir nya menyanyi dalam nada pelat wakakakakakakkakakaka.tapi...suara pelat itu mampu menghiburkan aku..mampu menyejukkan jiwa yang panas....mampu membuat bibir cebik ku ini tersenyum....

Apa yang penting perasaan nya sampai kepada aku...meski dgn butiran yang entah apa2...sambil menyanyi sambil tangannya mengusap dagu dan dahi aku....sentuhan ikhlas nya memang membuatkan aku sebak dan bahagia melalui hari2 aku dengannya.

Ada mengatakan cara aku mendidiknya akan merosakkannya.Ada mengatakan aku garang melampau.Ada juga mengatakan aku melampau melayannya.Apa juga dikata orang aku terima tapi aku percaya pada apa aku buat.Waima aku mengakui bukan pendidik yang sempurna tetapi aku melakukan yang terbaik untuknya terkadang di luar kemampuan aku.Yang mengatakan aku bisa merosakkannya hanya tahu mengatakan... katakan lah apa saja...kerana aku redha akan masa depan andai masih dipanjangkan umurku nanti melihat buah ati ku nan satu ini mendewasai dirinya.

Aku percaya pada kasih sayang yang aku beri...kesilapan yang dia lakukan akan aku tegur dengan cara yang menasabah.Kredit aku berikan padanya andai kebaikan yang dilakukan.Aku tidak punya wang ringgit membukit untuk menunaikan tiap permintaan dan keinginannya tapi aku beri jawapan yang aku percaya dia boleh terima dan memikirkannya.Aku tau diri dan jiwanya kerana darah  aku mengalir dalam dirinya...aku yang menjaganya....

Aku akan pasti melepaskan dirinya satu hari nanti untuk dia menjadi lelaki sejati.Lelaki yang menjadi idaman malaya wakakakakakkaka....Jujurnya memang tiada harta yang dapat aku tinggalkan untuknya kerana itu lah hanya didikan aku juga ilmu yang dipelajari dalam hidupnya nanti lah yang menjadi hartanya untuk digunakan dalam menjalani hari2 nya.

Semoga kasih sayang aku membentuk hidupnya menjadi manusia yang dihormati dan disayangi.

No comments:

Post a Comment