Wednesday, February 23, 2011

Aku hadir dalam hidup kalian...

Aku hadir dalam kehidupan kalian
dengan hati ikhlas tanpa ada sedikit pun sangkaan buruk mahupun niat jahat
Aku hadir dalam kehidupan kalian
dengan harapan yang besar agar kita semua saling melengkapi dan membahagiakan
Aku hadir dalam kehidupan kalian
kerana aku pasti antara kita semua akan menghargai hidup ini
lantaran kita semua pernah kehilangan sesuatu yang kita sayangi.
Tidak pernah sedikit pun terlintas di fikiran aku
memporak perandakan rutin kalian
jauh sekali menjarakkan rantaian kasih kalian.

Terkadang aku buntu dan terkilan
kaliankah yg tidak mampu membuang masa lampau kalian
dan menyalahkan aku atas bobrokkan hidup kalian
Aku yang mulanya keikhlasan
makin pudar warna itu tatkala kalian merobek dan melukakan hati aku
yang juga pernah atau mungkin lagi parah
menempuhi duri2 hidupku masa lalu
tapi tidak aku menyalahkan waima sehama pun
parut2 yang memburukkan zahir hati aku
tetap aku teruskan langkah kerana nyawa aku masih bersatu dengan jasad
yang masih sihat
lantaran anugerah ku yang satu mesti ku lunaskan kebertanggujawabanku

Kesekian kalinya aku peringatkan
aku hadir dalam hidup kalian
kerana rezqi-Nya

No comments:

Post a Comment