Monday, May 16, 2011

SELAMAT HARI GURU..

Hari ini hari guru...yg ke 40.Slamat Hari Guru terutamanya untuk adik aku yg ensem..MOHD REDZUAN MD ARSAT...semoga dedikasi kao terus berkesinambungan dan konsisten untuk mendidik anak bangsa.

Semua kita ini adalah pendidik secara tak lansung.Tatkala kita dianugerahi ALLAH SWT dgn cahayamata yg menyerikan sebuah rumahtangga..ketika itulah juga mulanya secara tak rasmi kita ini bergelar pendidik kpd ank2 kita.Makanya,bg diri kita pula,ibubapa kita lah pendidik kita yg mencorak dan mewarnakan keperibadian kita sebelum kita boleh berfikir dan membuat keputusan sendiri dlm hidup.Mak dan Abah..terima kasih tak terhingga atas didikan mu dari yg asas hinggalah sekarang. Tak ternilai didikan kalian dgn wang ringgit dan material untuk aku balas.

Signifikan ucapan Hari Guru lebih dijurus kepada guru2 yg mengajar kita di sekolah.Mereka ini lah "pillar" kepada negara. Mereka inilah kesinambungan kepada ibu bapa yg mendidik kita dari rumah...dari asas kehidupan.Guru2 ini lah yg memberi didikan formal dan tidak formal.Profesyen perguruan memang menuntut manusia yg benar2 cinta akan dunia pendidikan.Walaupun di zaman ini,sudah kurang guru yg benar2 "guru"...aku harap yang benar2 guru itu tetap cintakan kerjaya dan ikhlas meneruskan karier mereka.

Andai ad pluang aku teringin nak wish guru2 yg telah berjasa mendidik aku.aku ingat lagi cikgu peberet aku di darjah 3...kat skolah SK Sg Udang Melaka..Cikgu Maznah.Cikgu Yusuf masa darjah 4 kat SK Kem Trendak Melaka...ni ler satu2 nyer cikgu yg jd pelanggan setia aku yg juai ns lemak kat skolah.masa darjah 5...Cikgu Norlida n Cikgu Rosli...perghh dah jd YB Cikgu Rosli skang..tahniah Cikgu..Darjah 6...aku tak hingat lak..Tingkatan 1 kat TMGS..peberet aku Cikgu Siti Rokiah.Ting 2...aku suka Cikgu Ding.dia ajo English.Ting 3 pon aku suka Cikgu Ding..dia ajo Maths..Ting 4 n 5 aku suka Miss Tan...cikgu BM yg glamor merangkap guru kelas...kat mana la dia skang...

Tak lupa pd rakan2 yg bergelar guru juga lecturer dan yg relevan dgn dunia pendidikan......Slamat Hari Guru..Yati, Didi, Rita, Rosmawati, Roslinda Abd Wab, Nini Norazni...Kapt Huzaifah..Mej Azri..dan sepupuku Haryati Adzan...semoga kalian terus sabar dan memberi jiwa sepenuhnya (tapi kome usah sakit jiwa)...ya ampunnnn andai ad yg aku tertinggai...

No comments:

Post a Comment