Saturday, May 14, 2011

Prebet Lapok

hehehhehe.....tgh layan remote astro ni tertekan chanel warna main citer Prebet Lapok..alamakkkk dah nak habeh...ekekekekke Prebet Badol tangkap musuh 2 org...pergh dasattt sorang2 tu....then scene opiser depa dlm Hospital Angkatan Tentera(HAT) Kinrara...perghhh nostalgicccccc...apa tak nyer Kem Kinrara tu tempat aku skolah Tadika tu...best student lagi....hua..hua..hua...tp aku bkn nak share psl nostalgia aku di Kinrara...aku cuma nak share feelings aku bila sedihnya sang pegawai yg pd mulanya penuh semangat lead the platoon to attack the enemy....akhirnya kehilangan kedua belah kaki....demi mempertahankan negara dan rakan2 setugas..
i wonder...masih adakah pegawai tentera yg sebegitu lagi dlm servis...ataupun masih adakah lagi superiors yg mempertahankan anak buahnya di zaman skarang yg lebih dikuasai material...TAPI...bukan hal ini juga yg aku nak kongsi kali ini...

Aku nak share kerisauan aku tentang situasi hari ini dan mungkin akan datang....senario dalam Prebet Lapok itulah yg memangkin negara sekarang ini.Hasil perjuangan mereka itulah yg membolehkan kita keluar tak kira waktu tanpa dikekang masa darurat...usaha...keringat...darah mereka ini lah yg membentuk negara merdeka ini.Sayangnya...dgn sikap lewa endah tak endah bangsa kita ....dengan kiasu yg makin berleluasa dan bermaharaja lela sekarang ini...apa mungkinkah cucu cicit kita di masa depan mampu merasai nafas merdeka hasil usaha nenek moyang kita dulu...?Generasi yang sekarang ini yg dilihat makin alpa...lalai...hanya berseronok dan dijajahi minda dan ekonomi oleh bangsa lain...memungkinkan kerapuhan kemerdekaan bangsa di masa depan...merempat menyembah bumi agaknya bangsa yg satu masa dulu amat bersatu dan teguh demi agama yg satu....

semoga angin kemerdekaan akan selama2nya milik kita dan bisa dihembus hela tak kira masa sampai bila2.

No comments:

Post a Comment