Friday, December 30, 2011

Laskar Pelangi Mengejar Sang Pemimpi dan Maryamah Karpov yang berlari2 di Padang Bulan mencari Cinta Di Dalam Gelas....

Lewat ini...banyak masaku dihabiskan dengan membaca...dah lama tak baca novel sebab lambakan novel yang ada sekarang aku rasa picisan dan tak masuk dengan genre yang aku suka baca...aku tak spesifik sangat pada genre bacaan tapi depends juga la....kalau aku bukak buku tu dan rasa nak terus baca maka aku akan baca...

Tajuk entri aku adalah kelansungan pada tajuk2 novel by Andrea Hirata...seorang novelist Indonesia yang secara tak sengaja aku baca karyanya bila novel tu ada kat atas meja...aku sempat baca dua tajuk ni...tapi ia merangkumi empat novel.



Membacanya buat aku guling2 ketawa atas sofa bed aku ni saat aku santai dalam waktu privasi aku yg sememangnya tak ada gangguan sesiapa pun...dengan gaya bahasa yg bersahaja...aku bagai berada dalam situasi bersama Ikal, Enong dan yg lain.Banyak quotes yg boleh dijadikan inspirasi gitu....cerita tentang catur dan kopi...huhuhuhu....

Ada lagi 3 ke 4 novel karya nya masih aku belum baca...insyaallah...enjoy reading it...

No comments:

Post a Comment