Wednesday, February 22, 2012

sudirman:salam terakhir


Pada tarikh hari ini...20 tahun yg lalu...idola kesayangan aku dijemput Ilahi.Ia sama tarikh dengan besdei Kema.Ia menjawab persoalan ku mengapa surat2 ku pada Sudirman tak berbalas.memang ada ku dengar kbr Sudirman sakit dan tak dibenarkan dilawat kecuali org2 terdekat.Tahun itu...22 Feb 1992..aku bakal amek SPM..surat2 balasan Sudirman utk aku memang amat memotivasi diri aku.Dia membalas nya dengan tulisan tangan nya sendiri dan membalas soalan serta menasihati aku.Surat2 dan kad nya aku tampal di dinding.Tin2 minuman SUDI aku kumpul...buat hiasan di bilik.Kejayaan nya jadi inspirasi aku.Kerja keras nya jadi dorongan aku untuk capai cita2 aku yg nak jadi Pegawai Tentera.Smart nya dia dalam melaksanakan sesuatu jadi ikutan aku.

Suaranya tak lah semerdu mana tapi lagu nya ada soul dihayati dengan penuh rasa dan ia pasti sampai ke jiwa.Itulah manusia hebat yang memang tak ada tolok bandingnya tak ada galang gantinya...tak ada yang dapat mengambil alih tempatnya dalam hati aku.Semoga tenang di sana.Al Fatihah....

No comments:

Post a Comment