Wednesday, February 22, 2012

Hepi Besdei Kema!!!!


Hepi Besdeiiii dikkkkk!!!Haaa..ni la adik aku yg nombor 6 dalam bilangan 7 adik beradik aku.Kononnya dia bongsu la dlm famili tapi entah macam mana...dapat pulak anak pencen,Hafiz...pasal tu kitorang panggil Kema..."adik".Tarikh lahir dia sama dgn meninggalnya Sudirman Hj Arshad...idola aku yg amat aku sayang...oooppss sori aku nak story pasal Kema...

Penama asal Masdiyatul Akma bte Md Arsat ni...masih aku ingat lagi...detik2 mak memberanakkan minah sweet ni.Lahirnya dekat Hospital Kem Terendak...pada 22 Febuari 1984 ..masa tu abah service kat Terendak tapi kitorang duk kat Sg Udang menyewa sebab belum dapat kuarters.Aku masa tu dartjah 3 ngan Anyah sekolah kat SK Sg Udang...jalan kaki pagi2 hari2...tak kira hujan ke panas ke...totap poie sekolah.Masa kema lahir...kulit dio golap...ontah sapo mulut jahat kato macam bukan adik kitorang jer...nak jer aku cabai kan mulut tu...tak tau ke mak aku bertarung nyawa nak keluarkan Kema ni....Kema ni bosa jugak masa lahir...rambut hitam keriting...

Masa kecik2 dulu...comel...walaupun gelap kulit...tapi manis...kadang2 selekeh...wakakakakkaka....keje aku tidurkan dia dalam buai...kalau takmo tidur...aku tutup mata dia dengan tangan aku ...sori dik kalau aku kejam...ekekkeke....ya la...ayong banyak keje tau kena buat....tapi kau senang tido...Makin besar makin comel...kalau nak berak mesti duduk belakang pintu(ehhh ye ker...)..haa...tu kompem berak...pemalu la sangatttt...nak cover bau2 an la tu...ko ingat ayong tak tau....haaaa anyah la yg tukang basuh...lepas ayong bg 50 sen....dalam banyak2 rutin jago adik2 ni...bab2 basuh berak aku serah kat anyah...kadang berbayar kadang tak berbayar...maka adik2 ku...jgn lawan anyah sebab anyah la yg basuh berak komer dulu...hehhehe...

Sepanjang proses tumbesaran dia masih ada yg aku ingat dan yg aku tak ingat dia ingat sendirik ler...ekkekeke...antara yg aku ingat...masa kecik2 dulu dia rapat dengan Wan sebab depa kata depa gelap so depa geng...ceiiiszzz...Sarah geng dgn Epet...kalu gaduh tuuu dia...ni tukang report kat mak Kema la sapa lagi...anak yg taat la katakan....jadi memang patut mak sayang dia lebih huhuhu...minah ni kat sekolah dia aktif...jadi pengawas la..kadet sarjan la....bawak ke unibersiti pun hebat gak...jadi MPP....she was born to be a leader!Well tengok la ayong dia saper... wakakkakakakaka...dlm masa yg sama...Kema dikenali dlm family sebagai anak yg taat dan baik...heheh sebab dia tak pandai lawan mak abah....tapiii makan dalam punya kan dik kan...ko yg kata macam tu kan...lawan makan dalam punya...adoyaiiiii....teori mana ko amek dik...

Masa dia nak kawen...aku macam tak percaya je...adik aku yg sorang ni dah nak kawen dah...dgn buah ati pengarang jantung dia yg manja dipanggil kami sumer as Wak Ajis...lama ni becinto...alhamdulillah...jodoh komer...


Dan ni lah hasil cinta mereka berdua...Adam d Boboiyot...



Adik yg aku sayang.....kamu dilahirkan sebagai manusia yg penuh sabar dan berhemah..(walaupun makan dalam punyerrrr)...makin usia menginjak...makin banyak Allah menduga...tu semua amek positip sebagai satu proses pemantapan jiwa dan fizikal juga keimanan.kerana kitalah manusia2 mantap yg terpilih diuji...dan Allah uji kita within our limitation...insyaallah...ayong pasti kamu mampu harungi nya.Semoga kehidupan kamu sentiasa hepi dan dimurahkan rezqi..Insyaallah...

Selamat Hari lahir yang ke...ehhh dah berapa tahun dah nih....banyak tahun nih....no mention la kan wakakakkakaka.....all the best in your future undertakings...cherish the moment with Ajis(please luv n take gud care of her yerrrrr) n Adam n "adamaya" huhuhu...you will alwiz be my sweet sister... mmuuahhhh... mmuuuahhh...


1 comment:

  1. tq sis..nak berpebetulkan sket je..lahir tahun 1985..hehe..neway..besyukur sb dilahirkan dlam keluarga yg penuh kasih sayang n adik beradik yg best!
    -akma-

    ReplyDelete