Tuesday, February 21, 2012

MEE GORENG BODO

Aku memang suko makan mee...kecuali mee kari...haaa tu pasal sarapan pagi ni aku masak mee goreng bio pun awal mula pertama mulanya aku singgah kedai pagi tadik mencarik roti gardenia tapi expired date nya dah nak dekat jadi aku tak jadi beli.Balik ghomah poghut lapo...nak tak nak masak juo ler...sementelah mee lebihan mee bandung somalam ado laie...haa ni la mee goreng bodo aku...BODO tu bukan BODOH...bodo tu bagi aku campak2 yo dlm kuali lopeh tu sekojap yo dah masak...haaa begitulah maksud aku...

MEE GORENG BODO (seorang makan)

Bahan2

segonggam mee kuning (dicelur)
2 ulas bawang putih (kasi praaappp dgn pisau beso...haa...berdorai...)
setengah biji bawang beso (potong tigo)
4 biji cili api (ikut lidah masing2..aku suko podeh)
udang basah
kucai n taugeh
telur sebiji
sos cili,sos tiram,kicap manis secukup rasa

Cara membuat

Panas kan minyak dalam kuali
masukkan bawang putih,bawang beso dan cili api
masukkan udang
bila udang dah masak,masukkan mee,taugeh dan kucai
bubuh sos cili,sos tiram dan kicap manis
pecah kan telur dan biarkan masak
dah masak,angkat dan masuk dalam pinggan serta taburkan bawang goreng

haaa dah siapppp....sekojap yo goreng nyer haaaa...

pekena dengan milo chill

taraaaaaaa




No comments:

Post a Comment