Tuesday, March 6, 2012

HIPPO SOMBONG N MERAK BOYAK

Warrgghhhhh...lamo bonar tak mematukkkkk...berselirat dalam kepala sampai tak tau apo nak patukkk...and suddenly....this issue come out of my mind....SOMBONG BADAK...aka BONGKAK MERAK BOYAK...memang tak do  dalam mano2 kamus kat dunio ni maksud simpulan berbelit bahaso tu....aku ghaso sodap nyebut nyer mako ehhh aku pun sobut...



Omak abah aku memang takdo ajar aku menyombong tak tontu pasal derr...bolagak membongak pun takdo dalam silibus pengajaran mak abah aku dari dulu sampai skarang tapi mak ada kata...kalau orang merendah diri bersopan dengan kito...rondahkan lah diri dan bersopan lah 10 kali lobih dari orang tersebut TETAPIIIII...kalu orang bongkak merak boyak dan sombong badak kat kito...haaaa 10 kali la kito buek bondo yg samo sobab eh....manusio cenggini kengkadang lupo daratan...sibuk berenang kek lautan tak pun terawang2 di udara haaa...makanya memang patut ditarik balik memijak daratan sobab nye memang manusio habitat nya di daratan.

Aku kadang tu mengaplikasikan jugak silibus omak aku tu saat memerlukan lebih2 lagi bilomano...udah berkali2 aku approach kesantunan dan merondahkan diri pado individu poyo yang lupo memijak tanah nih. Aku sememangnya hanya manusia biasa...bak kata lagu Kris Dayanti tu..."aku ini....wanita biasa....punya hati..." maka nya lumrah lah aku punya perasaan biaso meskipun cito2 tinggi melangit sentiaso nak membaiki tahap kesopanan dan kesusilaan aku nih...sama ada pada Tuhan,raja dan negara...ceiiiisszzz meghaban sampai ke raja dan negaro la plak....pada Allah swt tu wajib la kan....

Aku ni sebonar nya tak ngambik tau jugak hal topi kain orang nih...sama ado berkain kurung Johor ke..belah kain Pahang ke....kain ikat Kedah ke...kalu dema ghaser lawa dgn tepi kain yang dema suka..maka bio kan ajer ler....yang menjadi punco aku 10 kali membongkakkan diri nih bukannya apa....bila mana tertonjol botul tahap sombong badak aka bongkak merak boyak dema ni when i HAVE to deal with this type of people...kalau diberi pilihan idup...mampuihhhhhh aku tak mo dan tak masul list lansung spesies2 sombong hippo ngan merak boyak nih!!!!Tapi qada dan qadar Yang Maha Esa Allah Azzawajalla....hanya dia ajer yg tau sobab musabab nya idup aku ni mengadap spesies2 tersebut.Adakah mungkin demi memantapkan mental dan kekuatan jiwa aku dari hari ke hari kerana bakal diduga dengan sesuatu yg lebih hebat lagi???Atau adakah kerana melalui aku diturunkan hidayah untuk twist 36t0 darjah spesies2 ni kat muka bumu nih???wakakakkakakaka.....ya la sangat...Itu semua dugaan Dia untuk aku...dugaan menahan marah yang mana itulah kemenangan bosa sebuah peperangan...berperang dengan MARAH!!!

Mau tak mau...selagi nyawo dikandung badan...selagi nafas terhembus (walau sering asma tersemput2)... spesies ini sentiasa je ada di keliling aku....redah aje la... takpun rempuhhhhhhh!!!


No comments:

Post a Comment