Friday, April 19, 2013

Tentang dia...Pasir Hor suatu masa yg lampau.....

Di suatu hari yang lampau....

Ya....aku beli tiket bas.Ke Kota Bharu.Perghhhh Kota Bharu tu.....dari Taiping...jauh tu...ya...aku tengah coti tahun...entah kenapa aku beli tiket ke Kelantan...Kota Bharu.

Selepas berjam2 perjalanan...dengan menempuh eksiden terlanggar lembu...bas menderu laju juga walopun cemey sebelah lampu nya...hebat abang dreber nih...keh keh keh...sampai Kota bharu pepagi buta.terus amek teksi dan ke rumah dia...Pasir Hor kata nya...berdekatan USM Kubang Krian...

Sampai di depan rumah nya...pagi2 buta...sunyi...tarik napas dlm2 dannnnn bagi salam....pintu dibuka oleh ibu nya.aku salam dan cium tangan juga minta maaf sebab spi pagi2 buta keh keh keh...uikkksss...diperkenal kan ibunya kepada aku seorang wanita...sebagai tunang nya.Woooopppssss....speechless!!Ditunjuk bilik utk aku melepas kan penat....aku masuk ke bilik...tapi penat dah hilang bila tau dia dah bertunang....wargghhh apa ke hey nyer kamu nih....datang ke ghumah dia...dan tunang nya ada plak tu...why dont u checkkkkkk?? Hmmmmm jenuh mikio terus tertido dan biological clock mengejutkan aku biar baru 2 jam aku terlena tadi. Solat subuh dan keluar ke dapur...ibu nya minta dik nya beli sarapan...aku nak ikut dan pergilah aku berdua dgn adik nya mencarik sarapan....waaaa pagi2 di sana mudah nak bersarapan....beli kuih dan sedikit nasi kerabu juga laksam pun ada..berbasikal aku dan adik nya....

Bersarapan....berhadapan dgn dia dan tunang nya....mmmmm jelita dan comel...tak tertanding dengan aku rupanya....huhuhuhu....oleh sebab tunangan nya ada,aku ke bandar ditemani adik lelaki nya....aku beli sedikit buah tangan utk mereka dan juga tiket balik ke Taiping...tempoh bercuti aku singkat kan kerana sebab rupanya dia dah bertunang....keh keh keh...what a funny lah aku nihh...adehhh klako ader sedih pun ader...

aku sembang dengan ibunya...mungkin dah diberitahu aku siapa...juga dengan bapa nya....hingga kini aku ingat pesan bapa nya....dah tak ada jodoh anggap macam adik beradik....hehhehe....tak apa pakcik....sy memang suka anak pakcik kerana tahi lalat nya yg manis tu dan dia sememang nya seorang yg baik...

aku dihantar oleh teksi bapa nya malam itu menaiki bas ke Taiping.aku salam bapanya dan aku salam dia erat.mungkin yg terakhir kali.kasih sayang aku pada dia akan sentiasa ada...sebagai sahabat sampai bila2... berada di atas bas dengan bulan penuh di langit malam...aku text dia...tahniah kerana dah bertunang,aku minta maaf sebab aku tak tau.aku ke sana utk kenal famili nya.tapi rezqi...aku dapat juga kenal tunang nya.
ya...air mata aku mengalir utk dia...utk kegembiraan dia...utk aku juga...

Dia kini bahagia...dlm kerjaya dan keluarga...aku hepi tengok dia dari jauh...alhamdulillah....dia bahagia.

2 comments:

  1. Jutaan kemaafan dimohon........ sesungguhnya takdir ada penentu segala.............. Salam

    ReplyDelete
  2. Sedey la pulak...buleh buat telenovela ni yong...

    ReplyDelete