Saturday, September 29, 2012

GARANG NYAAAAA....MACAM MAK TIRI...

"Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....lepas makannn jangan lupa carik kayu apiiii!!!!"
"Oooooo....mengada2 yerr....jangan kao berani makan nasik hari iniii..!!!"

Aaaahhhhh....skrip cliche watak mak tiri...tak membina lansung...kalu cenggini ler imej yg manjang disentak kat kepala bebudak...aduyaiiiiii...silap aribulan memang depa yg berlebih2 berlakon teraniaya terdera....argrgghhhh pleeeeeaaaseeeeeeeeeeeeee.....ha ni lagi satu imej kalu mak tiri...kening terangkat ngalah kak Jiana Jen...

aduyaiiii....zaman berubah...SAloma pun dah aruah...lutut aku yg mantap ni pun makin goyah...kesan2 penuaan yg parah...wakakakakakakaka....apa la salahnya kalau komer come out dgn karya2 membina yg lebih positip...huhuhu...dannnn imej si anak tiri yg paling fofular dah tentulah yg niiiiii......
aiiiihhhhhhhaaaaaiiiiii...lomah jantung...sontap buah pinggang aku nih....sebonar eyyy kono tuka imej to each other dah jaman ni wehhhhhh...

Well...aku rasa people shud be more adil n saksama di samping support wanita2 yg digelar mak tiri ni. To be frank,me,myself tak menggelarkan diri aku ni mak tiri.Gelaran mak tiri hanya datang dari org luar  dari famili berkenaan.Dan lebih tepat lagik famili itu sendirik mungkin tidak mengiktiraf kewujudan wanita tersebut sebagai ibu pada si anak atau isteri kepada si suami.Feninnn....feninnn....

Kemungkinan dan kebarangkalian wanita yg sanggup menyerahkan jiwa raga nya memelihara dan mendidik anak kepada suami nya walaupun tidak dikandungnya..hanya wanita itu sendirik yg tau...niat nya buruk atau jahat hanya dia je yg tau....tapi ia tidak adil dipandang serong seandainya wanita tersebut tiada niat jahat lansung dan menunaikan semua ini sebagai satu amanah..kerana akad nikah yg terlafaz bukan sesuatu yg di skrip utk box office ka....main2 ka...itu bagi aku,Masitah Md Arsat juga bagi sebahagian wanita lain yg berpeluang menjadi seorang ibu tiri macam aku.

Untuk anak dara aku yg satu....ini puisi untuk mu....


andai kamu hayati bait2 puisi ini dan sudi memahami...sama ada mahu kamu rendah kan egomu atau terus meninggikannya,aku tidak peduli....tapi kebenaran sukar diakui kan...aku laksanakan tanggungjawab ini kerana Allah swt...no hidden agenda...ku akui waktu2 sukar ada ketikanya terjadi lantas melemahkan iman dan semangat untuk meneruskan usaha ku mendidikmu....

Aku tak cari kesempurnaan...kesederhanaan adalah sesuatu yg aku ingin kan...juga kebaikan2 bukan atas sebab perlu kau balas...ia cuma sekadar sebuah naluri manusia biasa yg perlukan unsur2 penuh positif dan membahagiakan demi meneruskan kehidupan yg sedari dulu amat sukar buat aku...

aduyaiiiii...jiwanggg yg berkarat...memang tak baguih...keh keh keh...lama2 buleh gheputttt....
doa yg baik2 hanya kuiringkan pada mu biarpun sikap yg tak baik sentiasa menghiasi hari2ku bersamamu....

Sebenor nyaaaaa....i'm the best mom u ever had in life...tak percaya kaluuuu...try p carik other mom....ekekkekkeke....kah kah kah....then u come to me n admit it....like i said before...kebenaran memang pahit...kebenaran itu perit...tapi manisnya di ujung nanti...hanya Dia yg memahami.



No comments:

Post a Comment