Monday, September 24, 2012

HIDUP INI MACAM FOOD...

Sluuurrpppppppppppp....touching sungguh se mug coke berpeluh mengalir membasahi tekak ku yg sedari tadi amat menumpukan perhatian ku pada rutin harian ku...perghhhh makkkkkkkkkkngaiiii....

Ditemani syahdu suara peabo bryson di lite n ez...coke yg berpeluh dlm mug jernih...dannnn....coklat kudapz buatan ayo tangan ku....

ini lah sesungguhnya pribesi taim aku dan diriku...menikmati nya utk hari ini....bio tak ber jam2...tapi minit ini amat kuhargai...buat melepaskan lelah penat nyer dari awal pagi tadi tak berenti meutini berbagai2 hal keh keh keh....well its make my day...semoga...tak kusesali jauh sekali merungut atas sumer ini....aminnnn...

kain sedang dinanti kering nya...alhamdulillah cuaca panas dan berangin pasti akan memudahkan proses pengeringan kelambakan kain baju ku yg selayak kedai dobi ni...ekekkekekke....

alhamdulillah...hari ini banyak kesyukuran dan terima kasih lahir dari lisan dan hatiku...bahagianya mengucapkan terima kaseh...hanya Tuhan yg mengerti...dugaan datang bersilih ganti memang amat menguji...memang hanya insan hebat macam aku jer yg layak diuji nih...(warghhhhhhhhhh bukan riak jauh sekali bongkak...ni statement memantapkan motivasi...supaya tak basi....hehheheh)...

sambil nyidai kain tadik terdengar jiran meleteri anak dara nyer...hhhmmmm....aku juga kerap meleteri anak dara nan sorang tu...membesar dalam jaman serba teruji dan diuji nih...hati ibu mana tak disinggah risau dan bimbang...anak teruna sorang yg makin bulat tu pun menyesakkan dada ku ini juga kengkadang dengan kuat menyakat nyer...baik aku atau si kakak nya ader ajer idea nak dibuat...kena taim period si kakak aper lagikkkk...mula la gaduh...gemuruh dada aku ni dannnnnnnnnn mula la suara guruh aku nihhhh kebaaabooommmmm kluor...kalah RSM amek kawad masa aku training kadet dolu wehhhh...wakakakkakakak..tapi itu lah warna hidup aku hari2...kalau buleh dilakar di kanvas...boleh berjuta juai kot...kadang kelam kadang kalerful hehhehe...

hidup ni...just like FOOD...hehehhehe...ada makanan yg masin manis masam pahit...macam tu juger la LIFE IS ALL ABOUT...ada makanan yg memudharatkan..menyihatkan...menyelerakan...andai dimasak dgn penuh luv n passion....maka kelazatan makanan sampai ke kalbu.hehhehe...palsapah mana lak aku amek nih...bila hari2 masak dan makan...terkeluor ler sumer ni gamaknyer...


Semoga hari2 yg ku lalui sentiasa ceria...bio pun sesekali atau kerap jugerrr...angin kencang terkadang topan beliung menyinggah...warghhhhh...Ya Allah...kuatkan dan lembutkan lah hati ku ini demi mentaati agamaku...aminnnn....

No comments:

Post a Comment