Friday, February 27, 2015

LOVE FAMILY A LOT!!!!

Alhamdulillah...
Jummat hari ini indah...
Kala diajak suami untuk Subuh berjemaah...that's one of the happiness in a marriage...terus mendobi baju2 dan menyelak helaian2 KOSMO hari ini....
berita muka depan melaporkan seorang janda muda parah dek sikap bekas suami...allahuakbar...
muka dalam pula melaporkan Rozana isterinya Awie melarikan anak2....
Alahai....sebak...marah...emosi kala membaca semua ni...ya lah semua ni ada kena mengena dengan perkataan "penceraian".
Kerana aku pernah melalui sebuah penceraian...makanya aku tahu semua perkara ganas dan diluar kelakuan ini dapat dielakkan andai ada ilmu dan hormat diri juga orang lain...
Kala mula bercinta...diijabkabul...bukan main manis dan berlemahlembut...MILO panas pun hirup macam ayo sejuk jer...tapi bila penceraian berlaku...makkkk aiiiii...kasih sayang terbina kala mula bercinta...sampai dah dapat anak...lebuh macam itu ajer...lagaknya!dengan masing2 tak boleh memandang muka...bercakap apatah lagi...semua lawyer jadi perantara.Yang kaya nya lawyer ler!!Udah rezqi lawyer....hehhehhe.

Alhamdulillah...aku  tak ada rasa dendam jauh sekali membenci sesama sendiri terhadap Babah Farhan... aku juga tak boleh menjadikan dia sebagai sebuah sejarah kerana adanya Daniel Farhan.Marah dan rasa sedih memang ada kadang2 emosi terlampau pun ya juga...tapi atas rasa hormat pada dia...dan semua manusia buat salah...tak ada yang sempurna.Allah juga datangkan manusia yang pelbagai untuk kita jumpa dan hidup bersama....ada hikmah dan sebabnya...sesungguhnya hanya Dia yang tahu...tapi ambillah positif... insyaallah aman dada ni...andai dia senang dan happy aku pun happy...

Tiap kali ada peluang jumpa dia...aku mesti bagitahu dia supaya work hard and do the best for families... aku happy tengok dia happy dengan isteri nya dan anak2...alhamdulillah...Farhan dah ada adik dah sekarang... hahaha i asked him to produced more so that Farhan ada ramai adik2...  plus...aku anggap mereka macam family juga...dia babah pada anak aku...and his wife adalah mom to Farhan's little bro... dan alhamdulillah isterinya yang cantik manis itu terima Farhan... well that's my happiness...

As for my husband...alhamdulillah juga...dia faham..dan kerap bagitau Farhan how lucky he is...because he had a special family...dia ada a big family....hehhehehhe....

Ya...family aku besar dan unik!!...I love my family!!!








No comments:

Post a Comment