Friday, February 1, 2013

Angin Malam Indah

Yaya d Poyos baghu je balik...ngantor sambil membabai2 maklong yg dibengkek kan nya...wakakkaka... maklong tak kira la...saper yg buek salah ahaaa....tangan mana...kaki mana...piappppppp zasssss.....sakit tak...?kalu sakit sila ingat yer...tapi sila mai ghumah maklong lagik k...main dgn abg paan...

suasana kat luar sejuk dengan angin yg membuai2 rasa macam kat pantai....kebelakangan ni waktu siang membiru langit dan matahari terik tapi angin berhembus sedap...kadang tu terlebih sedap lak....bukan main kuat lagik angin tu...bawak ke malam ni...sedap benor angin menyapa pipi aku yg poyo ni...rasa sedap...indah gitu...sunyi lak...rasa aman...tenteram...daniel dah tido...bedengkur2....keletihan kat sekolah plus melayan Yaya tadi gamaknya.Ayah nya ralit di kanvas...larut dalam petak2 khat kufi nya yg indah.Aku... sambil layan telinga dengan lite FM perghhhh lagu sedap2 malam ni....menghayati masa pribesi ku gitu.....saat2 tenang macam ni memang tak terbeli dengan wang ringgit.Ya...banyak kan bersyukur dengan sekeliling...banyakkan zikir dan istighfar menghadap dugaan dan rintangan...baik untuk hati buah pinggang dan ginjal keh keh keh.....

teringat Kakak di hostel...dah tido ke dia...ke tgh bergosip nyembang2 sambil makan nestum....semoga kakak kuat semangat dan biasakan diri dengan rutin kakak sekarang...Allah swt sentiasa ada untuk kakak kiranya kakak juga tak lupa Dia...Insyaallah...

bila usia makin bertambah...bak kata sahabatku Melah...dah nak meninggalkan 3 series ni...jiwa masih rasa macam jaman2 skolah lagik...ye la...bila layan drama2 korea yg touching dan lately ni depa duk adapt novel to drama aku layan gak...best gak....tersentuh terkenang teringat terlayang kejap ke jaman2 dulu...zaman2 adventure dan penuh perasaan gitu....lagu pun duk layan indie lagik ekkekekke...tapi yang pasti ada banyak perkara yg terubah dan mempositip diri....hmmmm....goin to 4 series already....ya....daniel yg makin membeso...alhamdulillah....walau banyak yg masih aku mahu tapi Allah sedang dan telah memberikan yg aku perlu....

Malam memang indah....sunyi tapi indah....selagi keindahan malam dapat aku hayati dan lalui...sesungguhnya itulah antara rezqi dari Allah yg amat aku hargai dan syukuri...selagi angin malam masih dapat berlalu di sisi pipi aku hingga terpejam kejap mata aku....kagum dengan saat indah angin malam...selagi itu lah aku wajib mensyukuri dan jangan sekali2 letih berhadapan dengan esok...Insyaallah....


No comments:

Post a Comment