Tuesday, February 5, 2013

SABAR MEMANG INDAH.

Hhhmmmm...baru aku notice kenapa aku pernah disukai lelaki2 muda dari aku satu masa dulu....aku baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaru notice keh keh keh....baghu sat tadik habis je aku mengadap majlis ilmu di TV Tanyalah Ustaz Indahnya Sabar tajuknya.Dari semalam lagik aku duk follow tajuk tu ditambah pulak Ustaz yg duk bg ceramah tu dah la klako tapi ayat2 dia tu buleh lekat kat kepala aku nih...dalam duk lawak dia tu ada pengajarannya.

kembali kepada statement awal aku...kang kata perasan plakkkk tak sedo dirik dah tua2 nih...ekekkekekk. Sebenonyer perkara tersebut berlaku masa aku single kembali setelah divorce dgn Babah Daniel.Entah kenapa yg suka kat aku yg muda2 belaka.Yg mana amat lah sukar utk aku buat keputusan kembali berumahtangga bilamana mereka ni muda dari aku...depa kata....depa la kata....bila aku tanya kenapa la suka aku walhal aku ni dari segi umo puuuuuuuuuuuuuuunyer la jauh beza...they said...im not old as my age.Masa tu aku gelak giler2 sambil kata memang la cakap lagu tu sebab ati tengah suka....depa kecik ati bila aku cakap lagu tu kat depa...la ni baghu aku paham naper la depa kecik ati...ghupernyer..ketika tu memang aku kelihatan muda dan fresh even umo aku tua dari depa...pasai apa la lambat aku sedar..ishhhh...

Ketika tu aku seorang manusia yg SABAR.Amat sabar dalam setiap situasi yg aku hadapi...Tiap masalah aku ngadap dengan sabar walo pun kadang2 tak berapa tenang....bila dipikio balik...ketika tu memang bagai2 perkara yg datang...ada yg tak terpikio dek akal aku pun....tapi alhamdulillah dapat aku atasi dan lalui.Bukan riak tapi itulah yg aku hadapi.Kerana KESABARAN aku tu lah hati aku tenang dan dari tenang nya hati aku tu lah rupannya naik ke wajah aku yg tak berapa jelita nih...tapi aku tau aku memang manis wakakakakkakakakkaka.....

Betul la kata Ustaz tadik...Indahnya Sabar...terserlah di wajah sebenarnya...Kenapa sekarang lemah betul sabar aku...faktor usia kah..terlampau hebat sangat kah tekanan dan dugaan Nya...rasanya dulu lagi adventure dugaan2 aku ni...Aku mau kuat macam dulu biarpun usia makin bertambah dari tahun ke tahun...aku mau jiwa yg muda...supaya badan aku sehat dan mudah utk aku melangkah gagah amek wuduk dan solat...kuat utk buat amal kebajikan pd manusia yg memerlukan...kuat semangat dan hati juga jiwa dan akal memberi yg terbaik kepada manusia lain.


No comments:

Post a Comment