Friday, July 22, 2011

HARI INI YANG PENUH RINDU....

Hari ini...entah kenapa...aku rindu pada pelbagai perkara....aku juga rindu pada manosia2 penting dalam hidup aku...Orang kata...ni orang kata la...kalau kita rasa rindu pada seseorang maknanya...orang tu pun rindu kita... hhhmmmm....bagi aku tak kot....mungkin "orang yang kata" tu dapat idea cenggitu untuk menyedapkan hati kita yang tengah rindu...

Antara kerinduan aku....

Aku rindu MAK ABAH...Communication break down....adoyaiiiii...memang mencabor iman dan akal betoi...tapi saper la aku menolak semua ni....terlajak bot aku boleh reverse....hhhmmmm...insyaallah...akan aku usaha kan mengadap setelah beberapa perkara diambil tindakan....sedangkan menatap wajah mak abah pun dah dapat pahala...apatah lagi saat aku memeluk mereka nanti....Ya Allah...permudahkan lah segala nya...

Aku rindu ANYAH,WAN,SARAH,EPET,KEMA.APIS....sesungguhnya...pandangan,pendapat,gaya hidup,pemikiran termasuk lah faktor usia...telah menjarakkan kita....ingat tak masa kecik dulu....macam mana hebat kita smackdown to each other...macam mana teruk kita kena pukui dengan mak abah (sebab silap kita gak...eh tapi ada tu sebab silap owang lain...keh..keh...keh...)...waktu makan...tak kira betapa sempoi nya menu kita (ikan masin laaaa apa lagik...wakakkkakak)....kita tetap makan sama2...kita sumer lahir dari rahim mak kita...benih abah kita....walau berbeza macam mana pun kita, kita datang dari tempat yg sama...ada satu cara yg boleh menyatu kan kita...perkataan itu memang nampak mudah dibaca dan disebut tapi diakui amat payah melaksana dan merealisasi kannya....HORMAT MENGHORMATI....nothing to explain...explanation nya juga perception nya subjective depends to masing2 lah. tapi kalu kita refer kat kamus dan kita amek satu makna jer....insyaallah....everything will gonna be fine...Ayong rindu komer sumer...umur kita ni entah panjang entah pendek....semoga sebelum sempat ada yg pergi dulu dijemput Allah swt ke tempat Nya yg kekal...kita adik beradik dapat memeluk antara satu sama lain macam dulu2...



Aku rindu sahabat aku NORSHAWALRIAH MAHBOB.....aku akur atas kurangnya daya memahami aku terhadap sesama manusia....tapi antara aku dan awa...persahabatan ini bagi aku indah dan penuh kenangan....aku harap ia akan berkekalan...tapi ya lah....gaya hidup,persepsi,pemikiran dan pendapat masing2 makin berjarak.Faktor usia yg menopos gamaknya...(aku la...) membuat kan aku terasa hati tapi itu hati aku....mungkin bagi dia tak ada apa yg tersakit kan hati aku pun....but who cares rite....aku paham dlm hidup dia ada byk prioriti yg mesti diprioritikan....jadi mestilah dahulu kan mana yg dahulu....apa pun yg jadi...sesakit mana pun rasa hati...dia tetap sahabat aku...yg pernah membentuk hidup aku...yg pernah membahagiakan aku...yg pernah menceria kan hari2 aku....yg mendengar ketika aku memerlukan...dan aku juga happy bila aku pernah ada di sisi dia meskipun kehadiran aku mungkin tak diperlukan....doa untuk nya sentiasa aku titipkan...semoga bahagia dan dimurahkan rezqi.



Aku rindu.....rindu....aduhhh kalau nak ku patuk tentang keriduan aku di entri ini memang tak terpatuk.....yg pastinya hidup aku yg warna warni ini memang mengundang kerinduan saat ini mungkin kerana aku terasa semua ini makin jauh dari aku kah....aku nak menopos kah maka sindrom menopos sedang mengghinggapi aku.....ke bulan Julai ini adalah bulan rindu aku sebab tak lama lagi umo aku meningkat setahun lagi....perghhhh sekurang2 nya aku release sikit dari beban kerinduan ni...yg memang tak tercerita kepada sesaper...sementelah aku rasa memang seperti aku tak punya tempat utk bercerita kebelakangan ini.....tak ada yg sudi mungkin...lantaranmerasa diri aku ini tak sepenting mana bg mereka...apa saja andaian aku atau mereka....mereka adalah manosia penting buat aku dan ruang untuk mereka sentiasa ada dlm hati aku......

No comments:

Post a Comment