Wednesday, July 6, 2011

Andai mahu berterusan.....BODOH SOMBONG????

Aku sudah penat....mungkin kerana sudah habis akal dan tenaga aku dihamburkan dan dilunaskan.Aku dengan lapang hati mahu kalian tahu aku sudah tidak mahu lagi mengambil tahu malah memandang wajah kalian juga aku sudah tidak punya perasaan lagi.Aku tidak pasti manusia jenias apakah kalian ini yg tidak tau membezakan serta menghargai kasih sayang manusia terhadap kalian....aku rasa kalian perlu berjumpa yg lebih pakar utk merawat jiwa dan hati kalian.Bagi diri aku pula,sebelum aku dipaksa mengadap doktor jiwa lebih baik aku blah jer.

Andai mahu duduk terkangkang...andai mahu makan terkunyap2 seperti kambing sambil sebelah tangan memegang gelas....bersulam kunyah dan meminum air....andai mahu membiarkan ketiak dan aroma tengik badan mu....andai masih mahu berterusan merengek...andai mahu berterusan biadap bercakap dengan org tua...andai masih tak sedar diri yg tubuh makin mengembang tetapi otak makin mengecut....andai masih mahu ketawa seperti himar....andai dan andai seribu macam perkara yg mahu dilakukan....lantak lah....!!!!!!

Siapa aku yg mungkin memberi kalian kasih sayang dan cinta yg tak ternilai harganya andai kalian yg bodoh sombong????Andai kalian yg tidak mahu berubah menghayati hidup ini sebenarnya amat indah dan bahagia andai kalian mahu jadikan hidup ini sebegitu?Sayang nya kalian masih mahu berada dalam kepompong kalian yg kalian tidak sedar bahawa kepompong itu makin rapuh dan tidak ada kubu lagi untuk dipertahankan. Setinggi mana dan membukit mana pun material yg kalian ada....andai masih kalian diselubungi bodoh sombong kalian ini....merata juga akhirnya....dan kalian tidak akan ada waima sehalus hama yg tinggal.

Macam aku kabo kan tadi...aku sudah penat....berusaha mencipta suasana yg lebih baik...berusaha memberi semua yg aku ada....berusaha mendahului kalian....maka nya sekarang ini...semua itu aku noktahkan...kerana ada yg paling penting dalam hidup aku yg mahu aku tumpu kan...yg telah aku terlalai memberi perhatian...yg telah aku terhad kan masa hanya kerana manghadap kalian yg meghaban....

No comments:

Post a Comment