Friday, July 15, 2011

TJP 59

Saat dan ketika ini....lebih kurang 16 tahun lalu.....berlemuih dan tebakor muka....bukan sesuatu yg penting dan mesti dihiraukan...yg penting....latihan kawad mantap dan semangat membara nak commission sebagai pegawai tentera bertauliah...tarikh ini pada tahun itu...tahun 1995....kirik kanan kirikkkkkkkkkkkk kirik kanan kirikkkkk...sampai sore seghak2 taper dibuatnya...kalu dapat tutup mata memang koma ler jawabnya...ekekkeke...tapi...berat body ada turun sikit lah...baghu la ensem pakai number 1 dress....bio muka itam legam..tapi unipom smart...putihhhhh jer....masa tu memang terserlah keenseman memasing....yg tak ensem pun nampak ensem...skot aku sumer ensem2....hehehhe...ajer iyernyer....

Setahun training bersama2..banyak suka duka...tapi kalu amek positip sumer pun suka jer...kena gulin donut ke sardine roll pun buleh ekekekkekekkeke jer.....hepi....almaklumla...bukan senang nak makan donut n sadin roll masa cadet training dulu....jadi..alang2 juruletih2 bagi donut pree tu...kita nikmati je ler....sebelum Nora Danish ada tagline "kita njoyyy..." tu kitorang dah pakai dah tagline tu masa kena gulung2 tu....keh..keh..keh...

kalau nak dicoretkan peristiwa2 indah...bangang...sengal...poyo....meghapu...meghaban..tak logik...jaman kadet dulu...mau tak terpatuk aku kat keypad aku nih....tapi tak ter delete lagi dari memori aku lagi...ater...belum tua benor pon tapi even aku dah tua ganyut pun...memori seorang kadet takkan sesekali terhakis dlm kpale otak aku nih....

Aku dah jadi manusia biasa...seorang awam....tapi bak kata JUO Airol....hehehe once a soldier alwiz a soldier...banyak peghangai asko aku yg masih aku adapt dlm kehidupan hari2 yg kadang2 membuatkan manusia awam keliling aku ni konpius...wakakkakaka...tapi as long as they can accept that....its fine for me and for them as well...

Rindu life as an army.....memang sampai bila2...tapi...tidak untuk menjadi kehidupan sekarang...pengalaman dan kenangan sebagai seorang pegawai tentera banyak membentuk idup aku...menjadi pegawai tentera adalah cita2 dan kejayaan peribadi aku...bukan untuk aku share dgn org ramai.Aku bangga dan happy tgk achievement skot2 dr jauh....alhamdulillah...mereka berjaya aku numpang hepi....sama ada yg masih service atau dah menamatkan perkhidmatan.

TJP 59....mantapppppppppppp.....mau tak nya...last batch kat Iron River....turun naik bukit sebelum makan...gheput2 pon mantap.....ekekkekekke..

No comments:

Post a Comment