Friday, July 22, 2011

Hari ini yg bersejarah.....huhuhuhu....

"Weh.....kenapa ko nak jadi asko yek..." soal member aku satu hari tu...

"Sebab aku suka baju dia...nampak gagah...pastu aku nak menembak....pastu aku dpt duit..." jawab aku..

Nahhhhh....malam tadi....aku menonton Platun Harimau di TV 2....mak aiiiii....sama la skrip Nurhalim Ismail nih dgn ayat2 aku yg pernah aku kabo kat kawan aku dulu....ish...ish...what a coincidence...ekekkekkee...

Aku memang suka dan obses dgn apa sekalipun yang relate dgn "military"..."army"....dari aku kecik2 lagik....mungkin sebab abah aku asko kot.Dan aktibiti waktu coti sekolah dulu memang main perang2....terutama masa tinggal kat Kem Terendak dulu.Masa tu aku djh 4....siap ada rondaan formasi sebaris tu...tu belum kira kalu aku nampak trak asko....siap stands up straight and salute...pastu baru la lambaiiiiiii.....haaaa....bila aku dah jadi asko...hamek kau..... satu batalion trak asko aku jaga... wakakakkaka. Biar pun aku ditawar kan mengikuti latihan kadet udara di KTU...tapi...no..no..no...baju ijau tetap menjadik pojaan hatiku......

Bab2 menembak ni memang suko tapi aku tak ado skil mantap dalam hal2 menembak nih....manjang tersasar hehehhe....tapi yg penting aku enjoy dan dapat buat apa aku nak buat.....baling grenade....perghhh bio pun sebutir....bio pon terketor2 tangan nih...yg penting aku dah rasa...dah pernah mengalami....tu yg penting.

Dan aku masuk asko nak dapat duit sebab masa training cadet dulu aku dpt elaun...walaupun manjang tak cukup...siap berutang bli coklat kat mess cadet....takper...yg penting ada duit...bagi kat family aku.memang cita2 aku nak masuk universiti...tapi aku sedor kewangan abah aku....maka ok jer p masuk asko...keje cepat dpt gaji cepat n bagi kat family....walaupun tak banyak...yg penting menyumbang.

Hasilnya....dari sebuah angan2....menjadi impian...menjadi cita2....menjadi realiti...bila mana pada hari ini....
17 tahun lalu....aku bergelar LEFTENAN MUDA MASITAH MD ARSAT....Agong bagi wehhhh....tauliah diraja....sampai la nih relevan lagi....selagi tauliah tak tarik...tak ada niat nak membangga2...jauh sekali jadi merak....tapi ini kejayaan peribadi aku...yg hanya aku ajer yg tau feelings dan passions aku pd kerjaya ini.Biarpun kini ia telah menjadi satu sejarah dalam hidup aku....kemenangan ini manisnya aku rasa sampai bila2...indah nya aku terlihat sampai hujung nyawa....perghhh touchingggg....wakakkakakakka.

masih aku ingat lagi saat jurulatih2 yg saban hari memaki2 melatih kami seperti mendera kalau ditengok orang luar....tapi jauh di sudut hati depa....they just want us to do the best utk segala2 nya...dan kerana itulah...airmata mereka yg mengalir tatkala aku dan skot2 yg lain melangkah keluar dari padang kawad sejurus  kami ditauliahkan....terima kasih jurulatih semua....walaupun kepedapan dan kebencian pernah singgah di hati aku nih dek poyo nyer sikap komer....tapi kerana poyo komer tu la...mantap nya mental aku nih....hehehhehe.

Kak CT,Kak Lin,Zaty,Awa,Ros,Dilla,Fiha....komer selalu ada dlm hati aku....kalau pun kome tak ada rasa ada kenangan suka duka dgn aku...tapi bagi aku...komer adalah org penting dlm idup aku...yg banyak membantu...yg ada disisi aku...yg byk mengajor aku...aku sayang komer semua....aku tak kisah kalu komer tak sayang aku...hehe...

Jiwang betui tiap kali date ni appear dalam idup aku....syukran...ada FB yg nampak gayanya mampu menghubungkan kembali silaturrahim sesama skot.meskipun ada yg poyo tak moh joint....lantak ler komer... kalu tak ada kawan lama tak ada ler kawan baru....apapun...selamat berjaya pada semua yg masih service dan dah habeh service...kejayaan dan rezqi ada di mana2....insyaallah.....

No comments:

Post a Comment