Thursday, August 18, 2011

Cinta Muka Buku Official Video Clip - Najwa Latif


Kiut lagu nih.....

Bila terflashback citer dodulu....lama sebelum wujudnya laman2 sosial maya....banyak ruangan kenalan yang terdapat dalam laman2 majalah....baik majalah hiburan berbentuk ilmiah atau genre lain...Aku juga tak pernah terlepas punyai kisah seperti ini....one of the sweet memories yg aku simpan...

Nasir bin Hj Senin....dia ku kenal melalui laman Kembang Setaman URTV saat diri dibaluti kebosanan tanpa kawan sewaktu awal selepas pentauliahan ku dihantar bertugas ke Labuan.Tanpa kawan membuatkan aku memborong sejumlah majalah yang ada di kedai buku....dan memang bilik aku bagai kedai majalah lama...memang berbagai majalah ada di bilik bujang mess aku....

Ketika itu bulan puasa tahun 1996...ucapan selamat hari raya drpd dia dan rakan2nya nun jauh dari Canada membuatkan aku rasa kesian dan memandangkan kad raya yg aku beli masih berbaki...maka aku dgn tak ada rasa apa terus mengepos kad raya utk nya dan rakan2.....Saaaaaaaaaaaaaaampai la di satu hari yg indah (ceeewahhhhh)....tu dia aku dapat kad raya ber stamp Canada....terkujat ada....konpius pun ada sebab aku memang tau aku takder kawan duk obersea pun....bila aku buka n baca baaaaaaghu la aku ingat balik.....wakakakkakakakka....funny giler......

Dan mula dari detik itu...dari kenalan bertukar berkawan dan fasa seterusnya melibatkan hati dan perasaan.....hanya gambar dan surat saban minggu bertukar....tu dia bil telefon bagai dilambung2.....saat itu memang indah....ha ha ha ha.....sesapa yg mengurat aku,tak aku endah....atas ke'loyal'an lah kononnya..... perghhhhh wakakakakkakakak....those were the days.....poyo jer....yg jadi saksi kepoyoan aku adalah Wahidah Yacob....sahabat baik donia akhirat aku....kan Ida kan.....gila poyo betui aku masa tu...!!!!

Kesudahan drpd cinta poyo itu....setelah dia habis belajar di Canada,mengajak aku kawen dan mengikutnya kembali ke US utk sambung Master nya,saat berjumpa buat kali pertama...ternyata,aku amat sayang pada karier aku yg baru bermula...bukan senang wehhhh aku nak dapat Leftenan Muda atas bahu aku nih...dengan ayo mata dan darah yg dah mengalir...tu diaa...keh keh keh....dan dia juga bagi aku belum bersedia menjadi seorang suami....berpisah secara baik meskipun di hati Tuhan jer tau...maklumlah 2 tahun menyulam rasa...mau tak sulaman2 berwarna warni je yg ada.....gaduh2 tak ada....asyik ketaaaaawa je ....memang dia banyak menceriakan hari2 aku satu ketika dulu....sesungguhnya Allah jua yg tau knp jodoh tidak bersama aku dan dia...Kali akhir ku tahu perkembangannya....dengan 3 cahayamata dan dia kawen dulu dari aku rupanya... alhamdulillah....seperti yg dia cita2 kan....gelaran IR sudah pun ada di depan namanya kini....di mana pun dia berada....semoga dimurahkan rezqi nya selalu dan diberi kegembiraan dan dirahmati Allah swt selalu....

No comments:

Post a Comment