Monday, August 8, 2011

Wajah2 kesayangan hamba....

Nak kata aku tido siang tadi...tak pulak....nak kata aku makan jamu kuat....jauh sekali...wakakakkaa...tapi yg pasti memang aku dah tak boleh tido sekarang kerana dikhuatiri...semua tak bersahoq la jawapnya...jadi, sambil mengunyah kurma mariami yg beli kat kompleks PKNS Bangi tadi....aku pun...mematuk la...

Melihat satu persatu....wajah2 kesayangan aku lena dibuai mimpi ke....entah indah entah menakutkan....ya lah...kadang berkerut...kadang senyum2 taper....terutama si Paan...keh...keh...keh.....si kakak laaaaaaaaaagi la lena.....mungkin tengah hanyut dengaq lagu Lena AF9....hehehhehe...

Si ayah yg keletihan...ya lah penat cari rezqi hari2...sekali weekend qada tidoq tuuuuuu dia.... tak hengat... wakakkakakakka.Sesekali berkeruk2....ada nyamuk la gigit tu....tiba2 dia terbangun daaa...."uiitt sayang...ngigau ke...." dijawabnya..."tak la...nak berak..." wakakkaka buleh lak terjaga tgh best tido nak berak...ceisszzzz....but....that's my chenta hati,anyway....hehhehe...as long as he's happy with what he's doing....im ok with that...

Si ensem kenit aku nih....dah seminggu tido dekat aku sebab semput tak ilang2 tengah2 malam....kejap2 bercakap2...amender la yg ko mimpi kan tu nak oiii.....dah 3 hari dah dia pose penuh... alhamdulillah... kesabaran dan kekuatan semangat dia nak habiskan puasa even semput batuk2...tu yg buat aku tak tahan tu....syabasssss bebeh....Ketenangan wajahnya ketika tidur,memang buat aku syahdu... kadang sebak...dah makin beso ank nyantan aku sowang nih....dah ad secret admirer lagik kat skolah...kah..kah..kah.Bila saja2 usik dia kata kan dia kecik lagi...kawan kelas je la ma.....ok in that matter...im ok with it.jgn nak membongakkkk.....

Ha....anak dara sowang nih...alhamdulillah...makin hari dah makin buleh adapt banyak benda yg dah diajar...even masih sering kali juga sengal2 taper nyer kluar....aku pun apa lagikkkk....sengal2 singa aprika la...huhuhuhu....but deep inside aku hanya mahu dia menjadi manusia yg lebih baik dan boleh handle diri dia sendirik...tak terlintas lansung nak mendera jauh sekali merosakkan nya...sepertimana yg disalahtafsir oleh mereka2 itu...Sesungguhnya,siapa lah aku mahu membersihkan mulut2 longkang manusia...hehhehe...apa yg aku mampua buat adalah meneruskan usaha aku dan yakin dgn apa yg aku buat.Kesabaran dan kewarasan aku memang selalu teruji oleh sikap nya....tapi hanya pd Allah swt lah aku merawat luka2 ini supaya jiwa aku lebih kental menghadapi sikapnya hari2...aku terima semua ni sebagai stu ujian lagi...Aku percaya sengal2 singa aprika aku ni la yg akn mengubah sengal2 taper dia nanti...wakakakakkaakka.

Aku....aku masih mengunyah kurma mariami...waaaa dah tgl berapa bijik jer yg tgl nih...kena beli lagi esok nih....dan mmmmm semug vico panas....makin menyegarkan aku utk menunggu sampai jam 4 pagi nanti....n what's for sahoq????hmmmm...nasi goweng sempoiii pecah2 cili api....n aym popcorn tomyam....ayo...teh o je la.....hehehheh....bukan senang jd manager nih....MANAGER OF THE HOUSE...perghhh bukan calang2 org boleh duk kat jawatan nih....hanya org2 mantap mcm aku je buleh...wkakakakakka bulehhhhhh la sangattt....anyway.....aku percaya...pada ketentuan Dia....Maha Mengetahui segalanya yg baik dan yg tak baik utk aku....makanya.....bak kata lagu Tom...aku redhaaaaaaaaaa.....(lagu peberet si aan....geli ank tekak aku tiap kali dia nyanyi...wkakakakakakkaka)....Sebelum diambil nyawa...aku mohon padaNya semoga aku diberi pluang membesarkan ank2 dgn sihat dan baik...sempurna tu tak mungkin...kerana dlm hidup ni memang takder yg sempurna selagi namanya MANUSIA.Insyaallah.....

No comments:

Post a Comment