Monday, August 22, 2011

Rindu mematuk...batuk kungkung...

He..he...dah beberapa hari tak ku post entry...meluap2 rasa nak mematuk taaaaaapi.....bz campoq letih membuatkan entry tertangguh dipatuk ku....Weekend lalu...aku,sarah,kema n kids balik ke Sitiawan...Sang Chenta Hati kena koje sampai malam....sampai Stewan...Wan pun ada epet pun ada...si Acu jer takder...Anyah jgn cakap la sentiasa ada....ekekkekke....dan Acik ro n Pakcik Aran n Shafiq dtg dari tapah joint us buka poser...n just imagine gila meriah punya berbuka macam kenduri mini...lauk jangan cakap la....konsep cacamarba la jadiknyer...sampai aku tak tau nak makan mana dulu...Tu ler mak aku kalu anak2 nyer balik....memacam dia masak....kalu dulu kami kecik2 pantang mak hidang jer....aaaaaaaaaaaaapa lagi berebut...wakakkak....alhamdulillah....kegembiraan dan moment ini tak ternilai dgn wang ringgit....hepi gila....

Petang ni berbuka rasanya masak nasik goreng je.Buat sedap2 sikit n goreng telor....cukup ler...di samping aku punya batuk kungkung tak baik2 lagi nih sampai sakit2 badan aku....ok je ler berbuka dgn nasi goreng tu...n ayo teh o panas2....kalu lapo lagi dema ni.....aku masak jer burger sempoi...haaa...makan....

Nasi Goreng kungkung

Nasi sejuk
bwg merah,bwg putih,udang kering - blend kan
chilly paste
ikan bilis goreng
daging ayam cincang
kobis potong kecik2
minyak masak utk menumis

Cara masak

Panaskan minyak
masukkan bahan2 dah blend n goreng sampai garing sikit
masukkan chilly paste dan tunggu sampai masak
masuk ayam cincang
masukkan kobis
masukkan nasi dan gaul rata
masukkan garam dan perencah rasa secukup nya
setelah nasi dah rata dan masak pecahkan sebiji  telur n kacau rata pada nasi
last sekali masukkan ikan bilis goreng n gaul rata lagi
angkat dan hidangkan

ahaaa.....kalu pening nak pikio masak lauk apa...goreng ajer ler nasik...senang citer...




No comments:

Post a Comment