Monday, August 15, 2011

Tragedi Matematik....

Dah seminggu rupanya aku tak update.....bukan takder idea...banyak sgt sampai tak terpatuk....keh keh keh..
Di telinga ada lite FM...dijari ada keypad Eee PC...di mata ada skrin Eee PC gak....di mulut nyappp nyappp nyappp kurma mariami lagi....sambil hirupan orange berkali2 dilakukan demi membasahkan tekak...ye ler basahkan tekak...dah naik banjir tekak....bukan apa oren sunquick ni memang sedap ditekak ku...hehe...

Sang Chenta Hati selamat mendengkurkan diri...begitu juga ank2...entah mimpi entah apa agaknya ada dlm lena masing2...mmmmm Tragedi Matematik...its well known kan...raaaaaamai yg tak suka maths but raaaamai yg luv maths as well....anak dara aku sowang tu nak kabo ler kan...kalu buat maths revision mesti berakhir dgn tangisan...wakakkaka tu yg aku dok kata Tragedi Matematik...hampir tiap hari....sikit pun tak ada kena pukui ka apa ka...atau buleh kata sentuhan fizikal yg menyakitkan singgah di body dia yg tinggi dari aku tu taaapi dia punya nangis....astaghafirullahalazimmmm memang menyirap gila ayah dia yg santai dok tgk Chong Wei lawan Lin Dan tadi...

hanya kerana satu soalan yang aaaaaaaaaaamat mudah....dia mampu membuatkan org lain yg mendengar dia menangis igt kan dia kena dera dgn aku....sebab aku la tuition ticer depa...hehehhe...aku memang garang tapi kalau ko betui aku kredit ko dgn well done...taaaapi kalu MALAS pikio tu yg buat aku hangin....just imagine dia buleh kata dia tak tau padahal smalam aku dah bg dia cara nak dpt jwpn....takder ler effort lansung nak bukak balik revision smalam ke...bukak reference kat buku teks ke...kat notes ke...yg dia tau aku bgtau dia cara nak selesaikan maths problem tu n dia tukang kira....kalu dia dpt jwpn betuiii dia punya la suka..bila dia dpt jwpn salah....haaa start merengek bagai mcm kucing sakit...adoyaiiiiii....tumbuh bulu bagai2 kat telinga aku nih....dah tentu2 aku paling allergic dgr manusia merengek2 nih...dan bila ayah dia yg memang dah masak dgn prangai dia yg manjang buat perangai semata2 nak escape dari habiskan revision maths tu aper lagikkk.... daripada tenang pastu berkocak sikit suasana lama2 jadi tsunami....tu yg aku kata tragedi matematik tu...

She thinks that when she cries...me or ayah will said to her..."dah...dah...tutup buku..."...tu dia dah sejam berlalu tapi baghu siap 3 soalan...camaner nak siap 10 soalan kalu 30 min jer tekan pensil...20 min lagi dok erase ntah amender ntah sampai penuh atas meja habuk eraser...wakakakakkaka...memang marah dah tahap idung tapi bila pikio balik lawak pun ada....wakakakakkakakakakakka......anak...anak...

Yes...im just her stepmother...but since i married to her father...tak secubit aku anggap as my stepdoter... since she was my doter that's why i'll getting mad when she tried to be funny pd keadaan dan sekeliling.Kalau tak dianggap anak...so what with your school and your life,rite?As a doter to me,she's my responsibilities in whatever circumstances.She may thinks that im hard to her...stern as well....but everything i've done,just for her own good...she maybe wil not goin to understand it now....hopefully she wil realise it in future.She's growing...physically...perghhh...she's just like 17 years old....but mentally....she had to work hard, no matter what...Itu memang sesuatu yg mencabar dan tercabar buat aku....

So,everytime she needs to revise her Maths...wakakkakka kengkadang ada traumatic kat aku....and i'll not going to stop...to find the solution....so that this tragedy wil not goin to be last for a long time of period in her life and my life as well....frankly...im tired of it...wakakkakakakkaka....kakak...kakak....

No comments:

Post a Comment