Monday, August 15, 2011

mee bandung poyo mashi..

Tetiba peghot minta diisi....apo nak makan yer....kang pukui 5 makan sahuq plak...ahaaa...ado mee dalam fridge...meh kita masak mee bandung...oleh sebab bahan2 nyer ekspress dan instant...aku nama kan mee bandung poyo mashi...

MEE BANDUNG POYO MASHI

Bahan2:

Mee kuning (bersih n celur)
sambal cili KOKOMO (sedap ni...aku jumpa kat Giant jer..)
fish ball
ayam cincang Ramly
gula
air
minyak masak sikit
telur
sos cili
sos tiram

Cara memasak...

panaskan minyak
masukkan fish ball dan ayam cincang
masukkan cili KOKOMO
masukkan air
masukkan sos tiram sikit
sos cili sikit
gula sikit
dan pecah telur dlm kuali tu
masak sampai telur masak
angkat n buh dlm mangkuk
tabur bawang goreng n daun sop
apo laieee....makannnn....perghhh sekejap dah siap...

masak ni ikut citorasa memasing la kan....kalu ghaso nak improvise satu2 masakan tu lagi baguih...itu menunjukkan kekreatipan indibidu tersebut...

dan oleh sobab masalah teknikal mako tak dapek aku meng upload foto mee bandung poyo aku nih....ish...ish...itu la antaro cabaran eh andaikato kito nak merealisasikan apo2 sajo yg kito hajatkan di dunio nih...alahaiiiiiiiiiiiiiii apo ko bondo yg aku meghaban nih....di pepagi buto yg berdentum dentam guruh kek lua tu ha....kang kot tetido...memang poso sekoghat la jawapnyo....keh keh keh...layan kan ajolahhhh...

No comments:

Post a Comment